Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hadde ikkje hørt nåkka fra barnefaren på 2,5mnda etter at d bei slutt, så da tok eg d første steget førr at vi kunne sammarbeide, og d virka han ganske positiv tell.. Så vente eg på at kanskje han skulle ta kontakt igjen, men d skjedde ikkje...så eg va så dum at eg ringte han i dag! No e d nesten 4mnda sia d bei slutt, åg da fikk eg beskjed om at han han ikkje blei å ta stilling tell ungen før d va bevist at ungen va hannes, og at barnebidrag kunne eg bare glemme! Så no som eg e i 7ende måned så e jo blandt annet navn, og faddere på barnet bestemt. Han blei fly forbanna, på at han ikkje hadde nåkka han skulle sagt anngående navnet...åg da eg sa at eg hadde bare tatt stilling tell d han sa, og han sa jo at han ikkje ville ha nåkka me den ungen å gjøre før etter en farskapstest (ventetia på svaran e 3-5mnd)..åg at eg kunne ikkje legge alle tingan på is, sånn i fall han ombestemte seg... Han sa at da fikk eg kalle ungen d eg tenkte, ågså blei han å kalle ungen d han ville... Åg at hannes etternavn va en selvfølge! Eg sa at han fikk velge en fadder til dattra våres, åg da bei han sur fordi han ville velge fleire. Dettan e fra en fyr som sa at han ikkje brukte/ville ha kontakt me ekskjæresta, og sa at nåkka unge ville han ikkje ha. Eg synes at han e så forferdeli urettferdi! Han har ikkje brydd seg nåkka om dettan svagerskapet i d heile tatt, og d e bestandi eg som har tatt kontakt me han.. han har aldri spurt kordan d går eller nåkka. Åg no som eg har hvert innstilt på at dettan e mitt ansvar aleina så lenge, også vil han at eg ska omgjøre alt av tanka og bestemmelsa som eg har gjort anngående babyen, og gjøre dem på nytt me han, fordi no har han plutseli ombestemt seg. Eg blir bare såååååå frustert! At han skal gjøre d så vanskeli... Måtte bare få d litt ut, e veldi fortvilt akkurat no:( Synes dåkker at eg e urettferdi og teit, og at han kan forlange i hytt og pine no?? Eg e så lei akkurat no, og eg blir rett åg slett pyskisk sliten av å prate me han:(
mayaya Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Huff da, det høres skikkelig vanskelig ut..! Det virker jo som han egentlig innser at ungen er hans da, for han ville vel ikke krevd alt dette om han ikke trodde det? Uansett, ungen får automatisk ditt navn om dere ikke ber om noe annet, og i så fall må han også skrive under på farskapet med en gang.. Når det gjelder navnet, vil det vel gå seg til etterhvert. Blir jo for dumt om han går rundt og kaller ungen noe annet, liksom :-) Antar han tenker være med på dåpen også da, siden han vil ha flere faddere, og allerede der vil det jo bare ramme han dersom han går rundt og sier et annet navn enn det presten har sagt... Nei, jeg tror dette vil falle tilbake på han jeg, ikke på deg! Men klart det er vanskelig mens det står på!! Håper du har noen andre som tar vare på deg fremover, så får du ha masse lykke til mot fødselen, og med det nye mennesket du snart får treffe! *klem*
2_TETTE Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 DU velger navn til barnet, Etternavnet ska være ditt, som hun over skriver så skjer det automatisk. Barnebidrag måå han betale om han ikke har 50% av tiden med barnet. KREV alt du kan og still HAN til veggen... For en idiot... Hvorfor i all verden skal han få være med på å ha en fadder`? Da får han også være med å planlegge dåp, bidra med penger osv... Ikke la deg overkjøre av sånne ting... Vet du er sårbar nå, men prøv å være sterk...Du blir en flott mor uansett:)
godiva med 3 gull Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 I og med at du ant kjenner barnefaren.. tror du han kommer til å ha kontakt med barnet? Vil han bli en pappa som stiller opp? El prøver han bare å trumfe gjennom ting han VIL ha, bare for å gjøre det.?? Ang etternavn synes jeg det er en selvfølge at hun får ditt!! Hun skal bo hos deg, og dere er ikke sammen så det hadde jeg ikke gitt meg på om du vil hun skal ha ditt. Om du tror han har tenkt å stille opp. Noe jeg da mener han må begynne med NÅ, kan han vel få være med på råd når det gjelder navn. Men om du tror han har tenkt å være like fraværende som han tydelig har vært til nå... Nei da ser jeg ikke poengen i at han skal få være med på noe utover å få bestemme den ene fadderen. LYKKE TIL.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Heisann:) Huff, dette var en kinkig situasjon.... En ting er helt sikkert: Jeg hadde aldri latt meg behandle på denne måten! Synes det er helt uaseptabelt at han skal komme stormende og "kreve" ditt og datt etter så lang tid. Synes du skal kalle jenta di det du har tenkt, og at hun absolutt skal ha ditt etternavn! Med en sånn "vingleper" til far, er det jo,desverre, vanskelig å si hva som skjer etter fødselen... Forhåpentligvis er han voksen og tar ansvar, kanskje han kommer på bedre tanker når beibien faktisk er her?? Men i og med at han faktisk har prestert å si at han nærmest vil ha en farskapstest før han vil vedkjenne seg barnet så.... og i neste øyeblikk krever at barnet skal ha hans etternavn...herregud, høres helt merkelig ut, han virker forferdelig usikker. Han er sikkert pisseredd for det som skal skje.... Håper dere finner ut av det, eller at det løser seg av seg selv når tulla melder sin ankomst:) Lykke til!
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2007 Tusen takk for alle svar! D går litt bedre no, mn i går va alt bare totalt svart i øyan mine, d blir sånn som eg har bestemt. Åg han sa i går at han kom tell å gjøre seg vanskeli, og eg gjorde d klart for han at eg kunne gjøre d meir vanskeli førr han enn han kunne gjøre d førr meg.. (Ikkje d at eg vil gjøre d vanskeli, men eg gjør d vesst eg må) Har bestemt meg for å ikkje ringe han i d heile tatt når eg skal føde. D va derfor eg ringte i går for å høre om han ville være med og vente på venterommet, sånn at han fikk møte ho med en gang... men skal han være på denna måten så blir jo saken annelerdes. Han krevde en farskapstest, og d gjør han fortsatt, men eg sa at han måtte bare forberede seg på at babyen va hannes og at eg syntes at d va synd om han ikkje skulle ha kontakt me ho før svaran kom. Vil jo for babyen sin skyld at ho skal ha kontakt, og at ho skal ha en pappa...men vesst han ikkje bynne å vise meir tegn tell forståelse førr nån andre enn seg sjøl, da for han bare sette der å surmule.. Eg blir i hvertfall å vente tell han tar kontakt no.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 IKKE LA HAM SIGNERE PÅ NOEN PAPIRER I ALLEFALL. på det sjemaet vi får på sykehuset står det erkjennelse av farskap og helt enderst spm om delt foreldfreansvar. Ikke signer på det nederste! så lenge dere ikke er samboer så får blir du alene om foreldreansvaret slik at du kan ta avgjørelser i fht barnet uten han! NÅr det gjelder etternavn så følger barnet mor så lenge du ikke gir beskjed om noe annet. Ikke la ham ha noe med barnet å gjøre før farskapstesten er i boks.. (siden han selv har forlangt det i tillegg til å true med det ene å det andre) Ikke la noe få deg til å skrive under på delt foreldreansvar.. skulle han gå til retten for å kreve omsorg ut over det du ønsker stiller han mye sterkere om dere har delt .... HUSKHUSK la han kun erkjenne farskap på det grønne skjemaet ikke delt foreldreansvar.. Lykke til.. Jeg for min del hadde bedd an dradd til helvette!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 Sorry, men orker ikke lese alt når det er skrevet på dialekt. Synes det blir så tungt å lese, er det bare meg?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 veldig enig at det er mer irriterende enn interesant..
snartmammapåny Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 Er nok bare du anonym som har problemer med dialekt. Om det var for vanskelig for deg kan du jo bare svare noen andre! Og HI, stå på ditt. Han kan jo ikke bare si han ikke vil ha noe med dere før etter en farkapstest, og så komme og ville bestemme både det enen og det andre.. Lykke til iallefall:) Det ordner seg nok!
Kris. Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 Synes faktisk at det kan være litt for tungt å lese jeg også, og jeg er ikke annonym heller. Mange ganger ville jeg nok svart, men synes det er tungt å forstå mange ganger... dere får heller kalle meg dum........
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2007 Har nettopp kommet heim i fra jobb, eg e i mykje bedre humør no:) D va ei dama som sa tell meg at ho bestandi handla på våres matbutikk, førr eg va bestandi så smilanes og bli som ei lita lerka, og at ho gleda seg tell å handle hos meg. (ikkje så ofte at man får kompliment når man e kassadama:) Det gjorde faktisk veldi godt å få høre sånne ting, også har eg fått sortert tankan litt sia i går:) Dessuten så e d jo fint å få prata ut om tankan sine her på bim, for da får man fleire perspektiv på ting:) Og til *kris, høygravid* Synes ikke at du er dum, har selv problemer med å lese og forstå alt som blir skrevet når noen skriver på sin egen dialekt:) Men jeg velger å skrive på dialekt for jeg føler meg mest komfortabel med det, og jeg er blitt så vandt til å skrive på den måten:) Tusen takk for all støtten! Synes dette forumet er skikkeli koseli, har ikkje hørt tell her inne så lenge, men d virke som at d e lite me skitkasting:) God helg alle sammen!
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. mars 2007 Ville bare forklare litt hvorfor d navnet som e valgt e litt sånn viktig for meg. Navnet på prinsessa blir Emilie Helene Solbø Jørgensen Emilie e et slektsnavn på pappa si sida (dessuten så har eg bestandi likt d navnet) Helene het den biologiske mora tell ho mamma Solbø e etternavnet til familien tell ho mamma (adoptiv) Jørgensen e etter pappa sin familie, åg d e også mitt etternavn:) På den måten så har eg fått alle tre familan mine med, og d e derfor d blir litt vanskeli å bynne å bytte navn no. Navnet e veldi nøye gjennomtenkt å eg og åg heile familien har blitt gla i d navnet, og vi har alle gleda oss over d:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå