Gå til innhold

Må man ha barnehagevogn/dagmammavogn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at alle barn har vogn i barnehagen også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spørs om barnet går på småavdeling, og om de sover ute. Der jeg jobber så sover ALLE ute, vi har ikke plass til noen inne, od da MÅ de ga vogn.Noen pleier å dra med seg vogna frem og tilbake hvis de bor i gåavstand, mens de fleste har en vogn stående i barnehagen ( vi har vognsbod). Det er som oftest en gammel vogn de har arvet eller kjøpt for 500 lapp. Det er ikke snakk om dyre, fine vogner. Min jente hadde en gammel simo vogn, super som barnehagevogn =)

Skrevet

Vi har ikke hatt vogn i barnehagen til vår gutt. Da han sov på dagen sov han inne. Vi fikk velge selv om han skulle sove inne eller i vogn, og valgte å ha han inne da det var det han var vant med.

Skrevet

Oki, det er altså ikke noen fasit for dette heller.. Som med det meste av alt det nye som skal skje.. hihi

Får vel holde et halvt øye ute da, i tilfelle vi kommer over en vogn i løpet av året, og ellers satse på at vi kan klare oss uten :-p

Skrevet

I Lucas sin bhg har de ikke mulighet til å sove inne så da var det vogn eller ingenting..

Synes det var greit å kjøpe en bhg-vogn som kan stå i bhg og som jeg ikke er så redd for.. Kjøpte en Brukt Brio Zenit og har vært veldig fornøyd med den

Skrevet

Jobber i barnehage. Må bare si jeg er veldig enig med at det er lurt å ha egen vogn i barnehagen. Hender ofte at de får litt hard medfart i de skurene, de blir stående en del i sola og bleikes, og ikke alle barnehager er så nøye på det med å putte flere barn i samme vogn på tur ol. (dessverre). Så det er litt kjedelig med en splitter ny dyr vogn. Ville absolutt gått for en tradisjonell sportsvogn, f eks en brukt Simo. Noen av de barnehagene der jeg har jobbet har hatt vogner til utlån, hvis man synes de er greie er det kanskje ikke nødvendig å handle noe i det hele tatt.

Skrevet

Seriøst - flere unger i en vogn?? Det kan da ikke være tilrådelig???!?!?! Makan.. Da hadde jeg klikka jeg altså!

Og stå i sola og steikes? Ikke med ungen oppi vel? De skal vel stå i skyggen?

Humm...

Nå ble jeg skepp for hele bhg-prosjektet, jeg...

Skrevet

Regner med at du kverulerer med vilje- forstår vel at barnehagepersonale ikke setter sovende barn i sola. Men vognene står gjerne ute hele dagen og sola flytter seg. Så derfor bleikes vognene... Det med å sette to barn i samme vogn har jeg dessverre sett flere ganger i ulike barnehager, og det er jo bare dumt da.... Finnes ikke noen god grunn til det.

Skrevet

Måtte bare si at om det var noen tvil så snakker nok Madicken 81 om at man har to barn i samme vogn når de er ute på tur, ikke når de sover...Har sett det ofte selv.

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage og jeg syns det er best at barnet sover i vogn.

Da sover barnet stort sett ute, de får frisk luft og de sover godt.

Men jeg hadde hørt hva de i barnehagen pleier å gjøre, ønsker å gjøre.

De ansatte i barnehagen der barnet ditt skal gå har hver sine rutiner. Ingen barnehage er lik sånn sett.

Skrevet

Det skal sies da, at jeg har vært skepp til bhg en stund, for jeg hører så mye rart om hva som skjer.. Og vi har muligheten til ikke å ha han i bhg, så vurderer muligheten for å droppe hele greia.

Når det gjelder det med flere unger i en vogn, synes jeg det er helt uaksptabelt! Jeg har selv vært med på at mn kusine falt ut av ei vogn som noen hadde puttet meg og henne oppi, og hun slet med skader helt opp i puberteten av det. Så hadde jeg funnet min unge i samme vogn som en annen unge, hadde han ikke kommet tilbake dit mer, for å si det sånn.. Vogner er jo konstruert for spesifikke belastninger, og 2 unger er ikke en av dem. Det er derfor man får kjøpt egne søskenvogner..!

PS. Hva er poenget med vognskur, om man ikke setter inn vognene i dem etter bruk? Det er jo ikke bare sol, men regn, katter og annet utøy som kan komme opp i der?

Skrevet

Synes utesoving i barnehagen er kjempebra, mye bedre enn at mange barn sover inne på samme rom. I barnehagen der min sønn går er det et stykke fra vognskuret og bort til soveplassen. De ansatte henter vognene når det er tid for soving, men jeg har ihvertfall full forståelse for at de ikke har mulighet til å trille alle tilbake. Derfor står de ute halve dagen, før vi triller dem inn ved henting. Poenget med skuret er at foreldrene skal slippe å frakte vogner frem og tilbake, da står de innelåst om natten.

Når det gjelder det første spørsmålet så synes jeg det er en god investering med egen vogn i barnehagen, har Simo kombi der som vi brukte som bagvogn først. Hjemme har vi en lettere trille.

Skrevet

Kommer vel litt an på bhg og barnet. Vår gutt begynte fulltid i bhg da han var ett år, og vi har aldri hatt vogn der. Han sover inne.

Skrevet

Hei, i barnehagen til vår eldste datter er det opp til foreldrene om barna skal sove inne i barnehagen, eller ute i privat vogn. Vi valgte å ha vår 1 år gamle Brio kombivogn i barnehagen og den ble pent brukt. Sto ute hele dagen, og så trillet de vogna inn i barnehagen når barna hadde dratt hjem. fungerte helt fint. Vogna vår har ikke falmet. På tur bruker barnehagen egne tvillingvogner.

Vil ellers si at jeg var også veldig skeptisk før snuppa begynte i barnehagen, men ble positivt overrasket. Hun gikk i småbarnsavdeling og hadde det kjempefint!

Håper også at vår minste snuppe får plass i samme barnehage! Og da skal hun også få sove i Brio-vogna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...