tullemor_til_snart_4 Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Har sett det er blitt diskutert saueskinn opp og ned og i mente... Så nå vil jeg bare komme med et utspill, som jeg vet stemmer av erfaring! Saueskinn av Villsau/Ursau (de har sikkert andre navn også, men er ihvertfall en "blanding" av sau og geit) holder barn varme når det er kaldt og svale når det er varmt, Tulla mi på to år har hatt både et slikt og et av "vanlig" sau. Villsau-skinnet har ho brukt to sommrere og ho har stor trivdes! På de varmeste dagene den første sommeren sov ho i bleie, lue, et tynt pledd over seg og villsau under seg. Da hadde vi ingen problemer med overopphetet barn. Men man må for all del ikke legge både pledd og klær mellom skinnet og barnet!! Det andre "vanlige" saueskinnet er topp om vinteren, men selv om mange sier at det liksom skal svale barnet i varmen, så stemmer ikke det. Villsaueskinn kan være veldig vanskelig å få tak i, da de fleste villsauene i Norge går fritt på Austevoll (en øy) i Bergen. Men er det noen som er interreserte, så skal jeg få tak i tlf og legge ut her.
kentin Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Ja tlf nummer hadde vært fint..... Va er prisen på noe slikt??? Er det i "teppe" eller "pose"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå