Gå til innhold

Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente mi er en drøy måndte. Har ikke hatt nok melk og gi henne ikveld. Så har gitt henne erstattning så skal jeg pumpe meg noen ganger nå for og få opp prod.

Men hvor mye "burde" jeg klare og pumpe ut?

Vil ha svar fort. !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg synes ikke du burde tenke på det!

Hvis du setter deg ned for å pumpe mens du tenker "å, jeg må i hvertfall klare å få ut 50 ml", så er sjansen ganske liten for at du klarer det. Det er lurt å tenke på noe helt annet, se gjerne på tv feks.

En effektiv måte å øke produksjonen på (i tillegg til å amme barnet ofte, minst annenhver time mener jeg å ha hørt), er å pumpe både natt og formiddag. Nå vet ikke jeg hvor ofte hun våkner for mat på natten, men det kan altså lønne seg å stå opp en gang eller to ekstra for å pumpe litt. Litt slitsomt, men da øker du raskere og slipper å holde på med dette så lenge. På formiddagen har du mer melk enn ellers, så da burde du pumpe etter å ha ammet henne. Kanskje får du samlet opp nok i løpet av en dag til å gi henne på flaske om kvelden.

Lykke til:-)

Skrevet

Dette kommer litt seint, men håper du kan bruke det seinere. Dere har nok hatt et økedøgn. Da hender det at man føler man har lite melk. Hvor mye mme ville hun ha da?

Les denne linken om kveldsamming - der håper jeg du finner noe klokt!

link til kveldsamming og nattevåk her

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...