lotte83 Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 min mor mener at jeg ikke kan bade lenger (jeg er 30 uker på vei) pga bakterier i vannet som helst ikke skal komme i skjeden nå. noen som vet? det er jo så deilig å bade!!
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 det tror jeg er feil. min bestemor sa det samme til meg idag. Men jeg ble oppfordrett av legen for noen dager siden til og bade. for jeg er så plaget med vonde kynnere. Jeg tviler for at legen sier det hvis det ikke er bra. og det er jo mange som føder i vann å.
Snuppelura70 Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Jeg spurte akkurat jordmor om det samme og svaret er at du kan bade helt frem til vannet går :-)
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 man kan da vell bade uansett om vannet gar gådd. hva med de som føder i vann?
Ma-i Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Man bader ikke med såpe og slikt da , og helt bør man vel ihvertfall skylle beina først ... Og d aføder man og det renses etterpå vet du. Det er ikke lurt å bade etter at slimproppen har gått da, for den propper jo igjen. Og det er jo normalt utflod i skjeden så det gjør ingenting å bade. DFet er når det er åpning og slikt at man ikke skal bade for da kan bakterier komme opp i livmoren.. det er ikke så bra om det er lenge til fødsel.
mayaya Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Bading er kjempebra for bla ryggen og kynnere... Og mange bruker å bade hjemme før de drar inn på føden, fordi det er smertedempende. Men når man er aktivt i fødsel (med åpning) må man ikke bade uten at vannet er heelt rent :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå