Gå til innhold

hvor mange dager har dere menssyklus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slutta på nuvaringen og venter på å få en stabil menssyklus. Jeg lurte på hvor mange dager dere har menssyklus? Har gått på pille og ring i mange år, har egentlig glemt hvordan min syklus var, er jo bare å vente å se. Men hadde vært arti å hørt hva dere har:)

Skrevet

29 dager virker det som om jeg har. Noen ganger 28. Har aldri brukt p-piller så syklusen min er normal. Som ei klokke :)

Skrevet

Ble regelmessig med en gang jeg sluttet på pillen, rart å "bli kjent" med sin egen kropp igjen - har gått på pillen i 10 år! 27 dager er syklusen min, eller mellom 26-28.

Skrevet

Er på min første syklus uten piller etter 9 år. Er på dag 26 idag, og det virker som det er noe på gang (spotter-er det det de kaller det her inne?), så da virker det som jeg er i rute. Rart egentglig, at du kan ha kroppen på vent i 9 år, og så starter det opp igjen helt av seg selv. Håper det fotsetter å være stabilt når vi begynner å prøve.

Skrevet

Jeg er også på min første syklus etter 7 år med piller. Jeg er på dag 22, og har veldig typiske menssmerter. Håper alt er i rute, for hadde jeg brukt piller, skulle TR kommet til torsdag/fredag i neste uke. Er så spent.. :) håper håper håper.

Skrevet

Ja det er utrolig rart at alt kommer i gang igjen som det skal etter så mange år! Husker plutselig igjen de samme tegnene som fra før jeg begynte med pillen - men som jeg da ikke brydde meg om et sekund. Som at jeg har litt smerter under eggløsningen - synes bare det var irriterende da jeg var ung, mens nå er det jo praktisk ;)

Skrevet

Jeg har hatt mens hver 28.dag fra min første mens. Har hatt noen "opphold" fra pillen og også da har den vært i rute. Håper ikke det blir noen endringer der når jeg slutter på pillen nå.

Skrevet

Jeg er på min andre syklus etter å ha slutta på ringen. Første mens kom etter 37 dager, er på den 30 dagen nå og har ikke fått mens. Jeg mener å ha lest at 37 dagers syklus er lenge? Og tror da at kroppen min ikke er helt vant med å ikke gå på hormonprevansjon.. Hva tror dere andre?

Skrevet

Jeg tror det er veldig individuelt det med syklus, men er nok 28-30 som er vanlig? :)

Har vært uten hormonpåvirking i flere år nå og måler temp med ladycomp. Syklusen min varierer fra 32-37 dager (32 er normalen her). Anbefaler forresten veldig slike målepreparater, er skikkelig kjekt å vite akkurat hvilken DAG man har EL!! Men det gjør det jo enda verre å vente da.. ;)

Skrevet

28 dagers syklus er regnet som normalen.

Skrevet

hehe.. ser ut til at jeg tyner grensa litt ;o) Hmm... Men er kanskje greit med flest mulig dager mellom hver runde..

Har forskjellen på syklus noe å gjøre når man regner ut termin+ unnfangelsestidspunkt siden da man går ut ifra 28 dager..? Eller blir dette individuelt? Noen som vet?

:o)

Skrevet

De går ut fra 28 dager uansett hvor lang syklus du selv sier at du har tror jeg. Så justerer de termindato etterhvert etter ultralyd. Venninna mi hadde veldig lange sykluser etter p-pilleslutt, 45 dager, så 37 osv. Hun mente derfor hele tida at termindatoen legen satte (ut fra 28 dagers syklus) var ca én uke feil. Etter UL ble termindatoen forskøvet 5 dager mot den datoen hun mente hun hadde.

Skrevet

Tusen takk for svar :o) Blir spennede å se da ja, hva de kommer frem til en gang i tiden om jeg er så heldig... !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...