Gå til innhold

Har jeg på han for mye klær?


Kristannaa

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å lure på om jeg har på han for mye når jeg er ute på trilletur.. Han har vært litt klam når vi har kommet hjem fra tur de siste dagene,har jo blitt mildere ute..

Har på vanlige klær(body,strømpebukse,bukse,genser) bobledress,også ligger han i ullposen med dyne oppå.. Er det for mye? Er jo redd for at han skal fryse.

Han virker ikke utilpass og varm når han ligger i vogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål..

 

HS sa til oss at de skal være varme og tørre i nakken. Er de varme og klamme er det for mye. Kalde er det for lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var jo litt klam over hele kroppen..Hmm,er så redd for at han skal fryse! Ser så kaldt ut hvis jeg bare legger han rett i ullposen uten ytterklær syns jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke bobledress men ytterjakke, han er jo mer "utsatt" på overkroppen enn på bena som ligger langt nede i posen. Men vi bruker votter + lue da. Vi bruker forresten heller ikke dyne (har skinnpose). Har hørt at de sier lettere i fra hvis de er for kalde enn hvis de er for varme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke godt å vite bestandig... bor i stavanger området hvor d er mildt nå og eg har på vanlige klær som du sier... body, bukse me for og genser. da har eg ikke dress på bare lue og votter for hu ligge me hender over posen. har skinn i vogna og dun pose. har alltid kalesjen oppe og trekket te vogna på. og hu e god og varm uten å være klam.. kjem jo an på hvor varmt el kaldt d er hos deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig! men bobledress og ullpose og dyne høres i meste laget ut! Det er ikke så bra at de ligger nedi der og blir overopphetet heller..

Hva med å bruke en litt tynn, hel fleecedress utenpå det vanlige tøyet? Er den ull posen åpen oppe?

Jeg har dunpose som kan snøres godt igjen oppe.

Magnus har på deg vanlige klær, tynn jakke, tynn lue og ullsokker. Da er han passe varm. Og ullteppe oppå.

 

Her er det ca 0-3 grader ute. Men dette er det som passer mitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er åpen oppe,man bretter den liksom opp når man har lagt nedi babyen og ned når man tar han ut.. Det var veldig dårlig forklart,hehe;)

Tror jeg prøver med litt mindre klær idag når jeg skal ut,har fleecedress så da prøver jeg med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå da det det var 5+ i går hadde jeg på tynn bomullsrdakt over strømpebukse, body, kjole. Så lå hun i boble"pose" (bobledress uten bein bare) med glidlåsen åpen og med dyne over - så kunne jeg lukke posen om det ble kaldere. Hun hadde oxo på hjelmlue i bomull - og hetta til posen rundt hodet(den er litt for stor den hetta, da..)

 

men når det er 3- og mer har hun ullgenser, bobleposen lukket, hjelmlue i bomull/ull og ulllue utenpå om det er veldig kaldt.

Om det er 9- eller mer har hun tett teppe foran vogna..

 

han sier nok fra om det er ille, men er han fuktig kan du jo bare velge noe tøy som er litt tynnere eller droppe noe...men ha m ekstra i bagen i tilfelle...?

 

lykke til, ikke så lett, spesielt ikke når det er veldig kaldt synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på Amalie bare vanlige klær nede i voksiposen.. noen ganger ligger hun bare i body og strømpebukse.. fordi hun er så varm av seg... men det høres litt mye ut med bobledress utenpå vanlige klær, fordi de ligger jo langt nede i posen... Er viktigere å ha på de mer klær når de skal begynne å sitte i vogna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hørtes kjempe mye ut.... spesielt bobledress, pose og dyne.. Men nå vet jeg ikke hva slags pose du har da.

 

Vi har body, strømpebukse, ullsokker, tynn-ullstrikkadress, lue og votter også lammeskinnsposen og trekket til vogna. Dette er alt. Varm og god i nakken, selv i mange minus.

 

Det er jo skikkelig lunt nedi vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...