Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, ja, jeg har sønnen min i Rosenborg barnehage. Vi er stort sett veldig fornøyd! Noe konkret du vil vite?

En av tingene jeg liker godt, er fordelingen av barna i barnehagen. De har 3 avdelinger - 1 for 1-2 åringer (mest 1-åringer der), 1 for 2-3 åringer, og en for 4-6 åringer. Barna er ganske like i alder på avdelingen og har felles interesser.

Det er 3.året sønnen min går der, så det er bare å spørre! Alt i alt en god barnehage med omsorgsfulle og kreative ansatte.

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det blir handlet inn ferskt brød hver dag, samt pålegg og grønnsaker. varmmat hver fredag. mye spennende mat da noen av personalet er fra andre land, men også vanlig "norsk" mat. frokost er frem til klokken 9, da har barna med seg matpakke og sitter på kjøkkenet med barn fra andre avdelinger. ettermiddagsmåltidet består av frukt og matpakke. foreldrene tar med frukt som alle barna deler på.

Turdag er det 1 dag hver uke, begynner vel med det når innkjøringen er vel overstått. vet at småbarnsavdelingen også pleier å ta turen til tøyenbadet. 1 voksen og 1 barn.

barnehagen ligger i en sidegate til bogstadveien/hegdehausveien. ligger innimellom noen blokker, så den ligger ikke rett ved bilveien. det er uteareal både foran og bak barnehagen, men forsiden brukes mest.

stensparken, st.haugen parken, frognerparken og slottsparken blir mye brukt, men en liten tur med trikken opp til rikshospitalet og gaustadskogen skjer ofte.

ped lederen på småbarnsavdelingen er en hyggelig dame fra iran. hun har vært i barnehagen siden den startet for 11/12 år siden og er nestleder i barnehagen. er også flere i barnehagen som har vært der fra begynnelsen.

Takk for et flott svar. :)

Et annet lite spørsmål. Så at det var rundt 11 ansatte og 46 barn. Vet noen hvordan fordelingen på den minste avdelingen er? Hvor mange barn per voksen er det (hvor mange barn er det på småbarnsavdelingen. )

Annonse

på milla (småbarn) er det 10 barn og 3 voksne, 1 pedleder, 1 barne&ungdomsarbeider og 1 assistent.

på tobias (2 og 3 år) er det 15-17 barn og 4 voksne. (2åringene teller som 2barn) 1 ped.leder, 1 førskolelærer og 2 assistenter

er ikke helt sikker på hvor mange barn det er på løven, men der er det 1 ped.leder, 2 assistenter og 1 ekstra førskolelærer fra ppt. vet ikke om hun fra ppt vil være der til høsten.

de voksne blir godt kjent med barna fra andre avdelinger da de er mye ute og alle leker med alle :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...