Gå til innhold

folat


Solstråle + 3 :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ikke helt men om du kjøper vitaminer for gravide,så inneholder de alt du trenger, også rett mengde folat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått TrioBee av legen, han mente det ikke var bra nok med å ta vanlig b-vitaminer med folat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt b vitaminer med folat i,men der er det bare 100 mikrogram i..... Så det betyr at jeg må kjøpe rein folat det da....

tok den gravid pakken sist,men den finner jeg ingen plasser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På apoteket kjøpte jeg gravid piller. Du skal ta 2 av de og du får nok av folat i kroppen.

 

Må innrømme at jeg ikke er flink til å ta vitaminer og folat husker jeg hver gang etter at jeg har lagt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst 200 milligram i dei b-vitaminene jeg tar ....men kan jo ikke ta to av dei....

Får bare ta en av dei da så lenge,så får jeg se når jeg får kommet meg på apoteket og kjøpt skikkelig folat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apoteket har som tidligere nevnt en pakke vitaminer som heter "Gravid", to av disse gir nok B og folat. Evt kan du ta to kapsler Møllers godt for hjertet (0,2 mg) og en "Gravid" (0,2 mg). Da får du omega 3 i tillegg. Eller bare ta vanlig tran. Mange muligheter. Men man bør sjekke pakningen om det faktisk er 0,4 mg totalt i det du tar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp folat-før eg etter graviditet heter de. disse er 0,4mg.. dette skal alle ha dagligt de 3 første mnd for å unngå ryggmargsbrokk hos fosteret.. omega3 skal en beg å ta i uke 7 el 8 trur jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...