Gå til innhold

Hva er deres BMI/KMI?

Anbefalte innlegg

Body Mass Index eller Kroppsmasse Index som det heter blir jo brukt til å sjekke om man er over eller under "normalvekt".

http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm

På sykehus blir dette brukt, blant annet har de et prosjekt på Haukeland hvor alle pasienter skal screenes (vekt og høyde sjekkes og BMI skrives ned).

Personlig synes jeg det blir feil å regne det ut slik ettersom hva kroppen består av (fett eller muskler feks) har mye å si. Men, det er jo en pekepinn.

I følge tabellen er jeg overvektig... Min BMI er 26.0. Vel, jeg trener jo og prøver hardt å komme meg inn i noen fine bukser, he he.

Noen andre som tør å si hva deres BMI er?

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8462766-hva-er-deres-bmikmi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe...Tror sambo synes jeg er litt i det tykke laget...hehe.. Men han synes jeg burde ha litt polstring da...haha...

Kan jeg spørre hvor mye du veier og hvor høy du er??

Er selv 156,5 høy (lav.=o)) og ca 67 kg..sikkert gått opp til 68 nå..=o(

Trene klarer jeg ikke å gjør hjemme og ikke har jeg råd å trene på studio, så da får jeg heller konse på dietten...hihihi...

Men skal heie på deg jeg...=oD

Annonse

Jeg må ned noen kg nå... føler meg mer vel da... perfekt ville være å gått ned 5-10 kg... Vel, er igrunn ikke såå opptatt av vekt faktisk, og har heller funnet ut at mageproblemområdet skal erstattes med muskler!

Skal få litt hjelp på treningsstudioet nå til uken tenkte jeg!

Oi... litt mager jeg da. 17.9 ble min BMI.

Jeg er 167 hoey og veier 50 kg. (selv om det gaar litt opp og ned til tider)

Men arver jeg min mor, legger jeg masse paa meg ved aa bli gravid! (saann som ikke forsvinner etterpaa...)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...