Gå til innhold

Ble satt igang i går morges.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga div plager og fordi jeg har vært mye syk, hadde jeg avtale med Ullevål om å møte opp torsdag morgen kl. 10 for å bli satt i gang.

Da jeg kom fikk vi beskjed om at det var såpass fullt at vi måtte vente litt. Tre timer senere, kl 13. fikk vi endelig komme inn og jeg fikk satt in modnings gele. Etter å ha ligget med det i en time var det opp å gå. Det begynte sakte men sikkert med små murringer og tok seg ganske snart opp til å bli sterke rier.

Da jeg fikk dette var jeg ikke helt moden så de forklarte at dette kunne ta tid.

Men tydeligvis var de imponert over hvor tette og sterke rien etter hvert ble og mente at dette så bra ut.

Ved midnatt hadde jeg en cm åpning som jag skjønte ikke hadde så stor betydning. Men riene fortsatte å bli sterkere og v 4 tiden på morgen kvisten tenkte jeg hva i all verden har jeg gjort mens jeg led meg gjennom de.

Har så klart å sovne etterhvert ved 4 tiden, utslitt og trøtt, for så å våkne v 6 tiden og da hadde de stoppet.

Ble så satt til CTG i en halv time for så å få den skuffende nyheten at grunnet altfor stor pågang av fødene kvinner som har gått over termin og ventenede hastende keisersnitt måtte de sende meg hjem istedetfor å sette inn en mulig ny dose. I løpet av de siste dagene har de vist videre sent mange fødenede og utsatt mange ikke akutte keisersnitt så jeg skjønner de absolutt. Men skal innrømme at jeg ble litt skuffet.

Men har likevel hatt små sammentrekninger siden jeg kom hjem i dag morges og nå nettopp gikk slimproppen min så jeg håper jo at dette kan bety at det har blitt modent og at noe kan skje før mandag.

Har det ikke skjedd noe innen da, skulle jeg komme tilbake kl 9 for å fortsette det de startet.

Så her sitter jeg fortsatt gravid, stor og hoven :)

Noen som har opplevd lignende? HAdde vært gøy å høre om andres lignende opplevelser og hvordan de ev. endte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke skjedd med meg.. Men ble rimelig sjokkert over at du ble sendt hjem jeg!!! Huff...

Håper det skjer noe med deg naturlig i nærmeste framtid da:)

*sender masse fødestøv*

Klem

Skrevet

Forstår jo skuffelsen, men jeg forstår jo bedre at de på overtid og de som er i fødsel må komme først....

Krysser fingrer på at det alikevel kommer igang av det selv!

Skrevet

Ja, det er ikke alltid så greit å forholde seg til Ullevål. Ble sendt opp og ned mellom poliklinikken, føde A og føde B i 2 døgn før de fant en seng til meg for igangsetting forrige gang.Endte med at jeg fødte på den travleste lørdagen erfarne jordmødre hadde opplevd på Ullevål noensinne. IKKE å anbefale.

Bedre for deg at de avbrøt det. Det starter nok av seg selv hvert øyeblikk nå, og da krysser vi fingrene for at de har bedre til på Ullevål.

Tvi Tvi....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...