Gå til innhold

Noen som har fortalt om graviditen, og evt når?

Anbefalte innlegg

Hei alle oktobermammaer! :)

Jeg er nå i uke 10. Jeg og samboeren min har egentlig besemt oss for å vente med å fortelle vår lille hemmlighet en god stund enda, men det begynner å bli vanskelig. Jeg er invitert med på jentefest i mogen og har allerede brukt opp alle unnskyldninger til nå. I morgen blir jeg nødt å bli med. Jeg lurer derfor på om jeg bare skal fortelle hvorfor jeg ikke kan drikke alkohol. Har opplevd MA i uke 13 tidligere, derfor vi gjerne ville vente med å fortelle, selv om vi har vert på ul og sett hjerteslag og jeg tror alt er bra denne gangen. Noen med gode råd?

Blir glad for alle svar!

Fortsetter under...

Synes dere er flinke som har holdt dere så lenge jeg da.. Vi klarte ikke det med førstemann. Da lakk det ut en uke etter at vi fikk vite det selv.. Ca uke 7.. Da hadde jeg vært hos legen på gu så da fortalte vi.. he he

Denne gangen vet jeg ikke. Et par venninner som vet allerede. men er bare i uke 6..

med første mann klarte vi å holde oss i fire mnd, men det skyldes av vi bodde langt fra familie og venner hjemmefra. Men nå "ropte" jeg det ut allerde da jeg var 6 uker på vei. klarte ikke la være. Ikke til familie og de nærmeste vennene våre. Mannen min ville vente :) men nå som det er ute i det åpne er alt litt enklere. for jeg er så dårlig, har vært kvalm og spydd i tre uker allerede og fikk bekkenløsning bare 3 uker eter unfangelse. Er nå 8+4.

Huff.. Bekkenløsning så tidlig.. Det hørtes ikke kjekt ut! Jeg tror jeg kommer til å si det. Bare dumt tilfelle det skulle gå gale. Da vi opplevde MA følte vi ikke at vi fikk så mye trøst og forståelse fra dem rundt oss, desverre... Det gjaldt ikke alle selvsagt, men mange inkl min familie. Tror det kommer til å gå bra denne gangen da, heldigvis, så forhåpentligvis så trenger vi ikke å gå gjennom runden med dårlig nyhet denne gangen!

det går sikkert helt sikkert;) huff blir så trist når jeg tenker på alt som kan gå galt i et svangerskap. jeg krysser fingrene både for deg, meg og alle andre her inne ;) enn sier det til dem rundt seg når en selv føler det er riktig, og i dag hvor SA og MA ikke lenger er noe som skal skjules men som er blitt mer tatt på alvor ( det føleses messige rundt det), hører fra min foreldre generasjon at når "uhellet" først var ute den gang så skulle det ikke snakkes om. Heldigvis går det den rette veien.

Vi har ikke fortalt det til noen i familien enda, tenkte vente et par uker til. Jeg skal til England på jobbtur igjen på tirsdag og to kolleger jeg skal reise med snakker om at de gleder seg til å pilse på den engelske landsbygda - lurer på hvordan jeg skal snike meg unna uten at de skjønner tegninga.

Annonse

heisann!! jeg er i uke 9 av svangerskapet og vi har fortalt det til de aller nærmeste i familien....Skal fortelle det til resten til etter at jeg har værthos legen og det er ikke før 22mars..Begynner å bli litt utålmodig ja,folk på jobben begynner å lure på hvofor jeg har sluttet å røyke og sånn....SKAL vente til etter lege besøket;)

lykke til alle sammen... Klems

Vi skal fortelle det neste fredag. Da starter jeg på min 8.uke og skal på hyttetur med gode venninner. De avlsører meg når jeg ikke vil ha rødvin foran peisen så da kan jeg like godt bare lette på sløret. Og i redsel for at nærmeste familie skal høre rykter så tenkte vi bare fortellet det til foreldre og søsken da. Men beskjed om å legge lokk på nyheten i 4 uker til. Om de klarer da.

Hei..

Jeg er i uke 10 + 2..og er ganske mangen som vet det allerede..

Jeg er ikke så god til å holde på slike gledelige overraskelser, men har uansett bare sagt det til folk som jeg vet vil støtte meg om ting ikke går slik som det skal heller..

Så både besteforeldrene mine, forelderene mine og noen venner som vet det...og alle er glade på mine vegne og sier de vil støtte meg uansett:)

Så det er godt å vite...

Jeg gikk ut i går, men drakk alkoholfritt. Fortalte det til veninnen min som jeg var hos, og hun ble kjempe glad. :) Var litt kjekt å fortelle det til henne. Selv om jeg ikke ville at flere skulle vite det, avslørte det seg etterhvert til flere. Slik er det når man begynner å fortelle det til noen. Hvis alt går bra denne gangen er det uansett ikke lenge til vi hadde fortalt det. :)

Hei vektbaby!

Mitt råd krever vel litt mer jobbing...men hvis du ikke vil si det ennå kan du: * kjøp 2 flasker vin, 1 alkoholfri og 1 med alkohol.

* den alkoholfrie setter du i varmt vann(fjern etikettene)

* den med alkohol damper du over en vannkoker, slik at

du forsiktig kan rive av etikettene.

* klistre dem på den alkoholfrie med en gang.

Veldig greit...men flasken så helt ekte ut...!!

Lykke til! :o)

.. eller du kan gjøre som min oppfinnsomme venninne.. dampe over etiketter fra "vanlig vin" over på flasker av alkohofri vin.. hehe.. Problemet er kanskje da å forklare hvorfor man vil ha sin egen flaske for seg, og ikke smake de andre sin:)

Annonse

her veit nok sjefen og heile suppa...var ikke akkurat det vi hadde planlagt...men hadde heller ikke planlagt sylemeldt på grunn av ekstrem kvalme..litt vanskelig å holde det skjult da,pluss jeg begynte å gå tom for svar på jobb...litt dumt og hele tiden skulle finne på nye ting bare for å holde det skjult...ville fort blitt mistenksomt på en negativ måte tror jeg...så pyttsann..krysser fingra og håper på det beste,er 8+6 i dag

Er i uke 8, og har ikke fortalt det til en sjel...

Tenkte vi skulle holde det for oss selv de første 12 ukene, men nå har det nesten gått sport i hvor lenge vi klarer å la det gå før noen i det hele tatt spør..så vi får se!

Ingen synlige tegn, ikke hatt noe vin jeg har måtte lure om etikketten på :-), ser mange kreative løsninger i tilfelle det skulle bli et problem!

Så denne gangen, min nr 3, skal jeg faktisk se hvor lenge jeg kan vente før noen spør... :-)

Her er det kun moren min og en kollega som vet om det, men alle andre "vet om det" de også. Samboer, 30 år, barneløs og sykemeldt. Trenger ikke være smart for å koble det sammen liksom. Så alle har det som snakkis, men jeg sier ingenting foreløpig. Skla fortelle det til sjefen min når jeg er i uke 10 og svigerfamilien i uke 11 og da veit alle det etter det, tenker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...