Gå til innhold

Blir ikke gravid etter å ha mistet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så heldig å bli gravid med barn nr. 2 i fjor høst, men etter 11 uker begynte jeg å blø og hadde en MA. Jeg ville bare forte meg å bli gravid igjen, men kroppen brukte noen mnd på å komme seg igjen. Aborterte den 25. september 2006. Har blitt gravid på første forsøk de 2 andre gangene men nå lar det vente på seg.

Andre som har brukt lang tid på å bli gravide etter å ha mistet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi mistet i uke 10 i begynnelsen av november, og har heller ikke blitt gravid enda... Har begynt å gi mer og mer opp, og innfunnet meg med at lillegutt ikke blir storebror før han blir 3 år... Tror kansje at litt av grunnen til at vi ikke har blitt gravid enda kan være at vi stresser veldig med å blir gravid igjen. Jeg tenkte som det at vi måtte forte oss å bli gravid igjen.... Nå vil jeg rett og slett ikke bli gravid igjen, vil helst ikke ha desember-barn av diverse grunner... Kommer til å prøve igjen i mai igjen....

Det blir nok vår tur igjen skal du se, er bare ikke meningen at vi skal ha flere barn akkurat nå... :-) Kansje vi må prøve å ikke stresse sånn, enklere sagt enn gjort, jeg vet.... ;-)

Skrevet

Mistet i MA i september i fjor, og håper at spiren endelig kan sitte denne måneden :) Trodde også at det skulle bli lett å få ny spire til å sitte, men nei da :(

Lykke til !

Skrevet

Vi sliter med å få nr 2. Tok ut spiralen i nov 05, hadde en SA i uke 8 i mars og en MA i uke 10 i mai. Siden da har vi prøvd å bli gravid uten hell. Var hos gyn på onsdag, og nå ser det ut til at vi må begynne med Pergo. Så det er en lettelse å endelig få kommet igang med litt hjelp; det som er spennende er om det klaffer...

Skrevet

Jepp, her tok det 8 mnd med prøving etter å ha mistet i SA (første gangen satt den på 1 pp). Men nå er jeg endelig gravid igjen, så nå håper jeg det går fint:)

Lykke til, ikke gi opp!

Skrevet

Nupp-1pp

Hei, jeg ble gravid etter 3 pp og mistet i uke 7+5 i februar 2006, har ikke blitt gravid etter det, så det er leeeeeeeeenge siden. Står nå på vent til utredning.

Skrevet

Jeg mistet i juli, ble gravid på første pp, å mistet i uke 9 i oktober hvis ikke jg husker helt feil? Men tror nok at dette tærer mer på oss som mister enn andre og at vi derfor stresser mer med å bli gravide? Selv føler jeg at jeg har skremt bort el??? Har beg på piller jeg og slutter ikke før jeg kommer hjem fra ferie. Har også fått en valp som har fått tankene mine litt bort fra baby ;-)

Dette stresset beg etterhvert å gå utover sex og samliv også. Andre som har det sånn?

Skrevet

hei Vetlis :)

Er nok litt i stressakategorien jeg og :)

FØles som bortkastet å drive å treve med å få spiren i boks - igjen...

Ikke sånn at jeg tenker noe særlig på den jeg mistet - men blir litt stressa på å komme igang med en graviditet igjen - og DET stresser parforholdet ja :)

Skrevet

JA det blir litt slitsomt..... Når man først blir gravid, så får man ikke roet seg helt heller... Går hele tiden å tenker på om noe skal skje!

Orker nesten ikke å se på mannen min en gang jeg stakkars!

Men det er sant som jeg sa! En liten valp får tankene over på noe annet en stund hehe !

Skrevet

Hei.

Jeg mistet den 9. september i fjor (SA i uke 12). Har desperat prøvd å bli gravid siden det - uten resultat :( Fryktelig kjedelig at det ikke skjer noe!!!!

Men på den positive siden - vi som har mistet vet jo i alle fall at vi kan bli gravide. Har man vært gravid fra hør har jeg lest at man har 50% større sjanse enn andre som ikke har vært gravide til å få det til igjen!

Håper vi snart får oppleve en positiv graviditetstest igjen ;)

Skrevet

dette innlegget trengte jeg!Vi mistet i uke 8 i oktober, og blir ikke gravide igjen. Har vel egentlig følt at det bare var jeg som mistet i høst som ikke har blitt gravid igjen. Og selv om jeg unner dere alle å bli gravide, så er det noe godt i det å se at andre er i samme situasjon.

Bea, det er oppløftende lesing den statistikken du har. Men vi hadde i tiillegg en bliighted ovum, og er blitt så redd for at vi ikke kan lage noe levedyktig.

Måtte vi få innflyttere ii løpet av en måned alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...