Gå til innhold

Oppdatering fra Har2gutter-får en3.!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da var jeg som sagt på vektestimering i går og det gikk som forventet.

Gutten er allerede 3,5 kilo og jeg har 4 uker IGJEN!!!!!!!!!

Det vil si at han er 33% større en gjennomsnittet.

Hel....... å!

Må tilbake på ny ultralyd om 14 dager og da blir det vurdert tiltak!

Med forrige mann bommet de med 20% så jeg er forberedt på at de nok har bommet denne gangen også.

Det første jordmora sa til meg var at jammen du er jo ikke så stor!!!

Nei, det kan hende det, jeg har jo ikke lagt på meg mer enn 2 kilo så denne guttehvalpen stjeler jo alt som kommer inn i gapet.

Men, etter å ha undersøkt meg måtte hun krype til korset og innrømme at jo det var en STOOOR baby der inne som tydeligvis ligger langt inne i magen slik at hun ble lurt av størrelsen på magen min.

Jaja, nå skal jeg betsille meg time til modningsakupunktur for det kommer ikke på tale og føde et barn på over 5 kilo. Det har jeg ikke ork og energi til.

Jordmora sa også at de anbefalte ike fødsler på barn rundt 5 kilo. Så da er det bare og smøre seg med tålmodigehet og vente i 14 dager til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig var du her igjen ja :-)

Oioioi!! Det var jo ikke en liten småttis der inne, men det var du jo klar over.. Huff.. Håper de tar til vettet og hjelper dere om 14 dager da... Men vet du hva du vil nå da? Er så glad for at jeg ikke får den problemstillingen jeg...

Masse lykke til iallefall!!

PS. Kommer du på mandag?

Skrevet

Skal prøve å komme på mandag.

Nei, jeg vet ikke helt hva jeg vil annet enn at jeg vil ikke føde nok et stort barn.

Så enten får de sette meg i gang om 14 dager eller så blir det keisersnitt. Kan ikke akkurat si at jeg ønsker keisersnitt, men er bekymret for en fødsel med et barn på rundt 5 kilo.

Skal som sagt prøve modningsakupunktur, så vi får se om det hjelper.

Gikk alt bra med deg?

Skrevet

Ja, du får ta med deg bagen inn og ta det som en selvfølge at du er der for å føde!! :-p

Med meg var alt bra. Noen hadde bestilt en måling av morkakefunksjon, så han målte blodstrømningen, veksten og fettlaget rundt magen til småen, og det ser ut til at får den næringen han skal ha :-D

Skrevet

Oy det var en stor gutt. Får håpe at du får bli satt i gang før tida slik at han slipper å bli alt for stor.

Det er sikkert ikke dumt å prøve modningsakupunktur for det er mange som har god erfaring med dette.

Legen som jeg var hos på føden på mandag ringte meg i dag for å høre hvordan det gikk med meg. Jeg fortalte han at jeg var veldig bekymret for beskjeden om at gutten min ligger 24% over normalen - ikke så mye når man ser hvor stor din gutt ligger an til å bli, men like vel :-)

Jeg var og tok glukosebelastning i går og han hadde ikke fått resultatet på den ennå. Hvis den er fin så blir det ingen flere kontroller utenom vanlig svangerskapskontroll. Jeg syns det er flott at han tok seg tid til å ringe for å høre hvordan det stod til med meg.

Ønsker deg i hvertfall lykke til videre i svangerskapet og håper at det ordner seg slik du ønsker.

Skrevet

Er litt usikker på hva glukosebelastning er for noe jeg?

Jeg tok en blodprøve tidligere i uka for å sjekke blodsukkeret og det lå på 6,7. Det sa meg ingenting! Men regner med at jeg hadde fått beskjed hvis det ikke var greit.

Får håpe alt er bra hos deg også :)

Du får også ha lykke til videre!

Skrevet

Hei

En glukosebelastning er en test som man skal ta fastende. Kommer inn på labratoriet hos legen eller sykehuset og tar et stikk i fingeren og en blodprøve. Drikker glukosen på 5 min og så må du holde deg i ro i 2 timer og vente. Til slutt så tar du en ny blodprøve. Tester er vel for å se om blodsukkeret stiger formye på de to timene. Hvis det stiger mye vil det også si at babyen får til seg for mye sukker. Sånn har i hvert fall jeg forstått det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...