mor til to i januar Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 hva er forskjellen på kynnere og maserier? har hatt veeeldig masse mensmurringer i magen i to uker nå. i dag har det også verket nederst i ryggen. kjennes rett og slett ut som når jeg har mensen. i tillegg har jeg veldig masse vonde kynnere. tror det er kynnere i alle fall. men kan det være maserier? noen som kjenner seg igjen? Har forresten UL-termin 28.mars. men jeg har mer tro på mens-termin 12.mars..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Fant denne her som høres ganske riktig ut "Kynnere: ikke vonde(kansje små vonde) sammentrekninger som gjør at livmora mi blir hard ubehagleig noen ganger, mens andre ganger kjenner jeg dem ikke.. Maserier: Vonde sammentrekninger som kommer med alt fra 2-10 min i mellom. Sånn holde de på fra 1/2time til 4-5timer...ca... Noen ganger kan jeg fungere med maserier mens når de setter skikkelig inn må jeg bare konsenterer meg om å puste meg gjennom dem..Ligner velldig på rier men de gir seg..Øker ikke i styrke... Rier: Kommer jevnt og trutt med kortere og kortere mellomrom, VONDE...Gir seg heller ikke av litt gåing men blir værre..."
HeEi Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Slik som eg tolker forskjellen på kynnere og maserier er at kynnere er sammentrekninger, magen blir steinhard, av livmoren, men uten smerte. Maseriene er lett vonde. Kynnere kan jo være ubehagelige men ikke vonde. Det er slik jeg oppfatter det i hvertfall. Går her og venter på å føde når som helst nå. Har termin i morgen med har født tidligere to ganger før, så jeg begynner å bli litt utålmodig. Jeg har stadig vekk kynnere og har hatt det i lang tid, men riene eller maseriene (som de ofte blir kalt fordi det ikke er åpningsrier) lar vente på seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå