Gå til innhold

Hatt en MA, har noen spm, kan noen være så snill å svare:)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt en Ma i uke 12 og var til utskraping forrige lørdag. Fosteret hadde tydeligvis vært dødt i over to uker. Det var forferdelig trist, spesiellt siden vi har vært prøvere ( med nr 2) i ett års tid. Men vi ønsker å fortsettte å prøve så fort som mulig. legen min sa det bare var å "kjøre på"... Så til mine spm: Hvor lang tid tar det før hcg er ute av kroppen, for hvis jeg har forstått det riktig så vil ikke kroppen produsere og slippe egg før hcg er ute av kroppen?

Og så anbefales det å ikke ha sex før blødning er stoppet, jeg blør ikke lenger, men har litt brunaktig utflod inn i mellom. Kan vi ha sex da?

Veldig fint om noen kunne svare meg :)

Fortsetter under...

Så trist å høre at du mistet lille skatten...

Overlegen sa til meg at jeg bare kunne sette igang - jeg tok imidlertid ikke utskrapning, men piller. Jeg vet at når man har tatt utskrapning kan det være fare for infeksjon siden slimhinnene kan være skadet - har hørt at man skal vente i to uker før man har sex da (virker som det varierer avhengig av hvem du prater med).

Overlegen sa videre at når man har HCG i blodet var det økt sjans for graviditet.. det var visst graviditetsbevarende. Hcg henger igjen i kroppen i ca seks uker etter aborten.

Håper dette var oppklarende - dette var i hvertfall det jeg fikk beskjed om, men har lest flere varianter...

Klem

Hei!

Trist å høre om din MA!

Jeg fikk beskjed om å vente med sex til etter at blødningene ( og spottingene) var stoppet, pga. faren for infeksjon.

HCG kan sitte i kroppen iseks uker etter aborten, men dette varierer fra person tuk person/ fra abort ti abort.......

Håper du har noen rundt deg som kan støtte deg i tiden som kommer. Lykke til videre - Ta vare på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...