Gå til innhold

I kveld konkurrerer vi igjen: Potteplanter!


-carina-

Anbefalte innlegg

Hvem av oss har mest grønne fingre?

I kveld kårer vi Ms/Mr Grønne Fingre! Dersom det er nettopp du som har flest potteplanter hjemme, så kan du få æren å titulere deg Ms/Mr Grønne Fingre resten av denne uka her!

 

Jeg stiller nok ganske svakt, jeg har bare fem stykker her hjemme... Små og puslete er de også. Prøver faktisk å få dem til å dø, har lyst til å kvitte meg med dem nå som Karsten har kommet... Så de har virkelig livsvilje disse stakkars plantene mine! Noen som slår mine fem? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi,da slo du jammen meg også,for jeg har............1 stk....

Greier ikke å ta livet av den,enda jeg har virkelig prøvd..

Den fikk vann idag,og før jul var forrige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvordan prøver du å få de til å dø? :-)

 

Nå skal jeg telle: 12, men 6 stykker står i kjelleren, på "lusekur". Kjøpte en ildtopp, og vips, så var hele vinduskarmen cellet med lus, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt mine planter langt fra alt som heter sollys og gir dem kun vann sånn i ny og ne. Problemet er jo at de overlever og ser ut til å trives ganske godt. Har lyst til å gi dem bort, men ingen som vil ha dem. Og så føles det litt feil å kaste planter som tydeligvis har så sterk livsvilje! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 her! Jeg har funnet ut av hvilke planter som tåler vanning en gang i uken, evt hver annen uke når jeg glemmer de... Resten får bare forgå, her;-) Og så har jeg et fastelavensris, roser fra min mamma og tulipaner fra kompisen til mannen min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 stygge og 2 fine, burde egentlig kasta alle. Har en hengeplante fra barndommen ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 9-10 grønnplanter, men har tatt livet av 1 1/2 nå etter å ha vært borte i nesten 1 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligger godt an hehe. Synes fingrene blir grønnere og grønnere for hvert minutt. Når og hvem kårer vinneren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinneren blir kåret i kveld en gang... Kan jo se om det melder seg flere konkurrenter. Men du ligger veldig godt ann til å få en misse-tittel nå!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei rask opptelling kom jeg til 29 på stua og kjøkkenet...trodde ikke jeg hadde så mange, men jeg er glad i planter da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare tre vi. Kjøpte to av de i dag for å pynte opp i kjøkkenvinduet bare. Ellers har jeg drept de fleste fordi jeg ikke ville ha så mange pga barna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten vi sier at S kan titulere seg som Ms Grønne Fingre resten av denne uka her. Benni-min kan bruke tittelen Ms Lysegrønne Fingre i alle offisielle sammenhenger i samme tidsperiode!!

 

Gratulerer med tittelen begge to! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere begge:-)

 

Jeg er av dem som har null planter, er redd for de små fluene (kan ikke fordra dem, så da lever jeg like godt uten planter...hehe).

 

Men det er jo fint med planter da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer gratulerer begge to!!

 

Om ikke annet tror jeg at mine planter får nyte godt av at temaet kom opp;-) De har hørt nyss om at det kanskje blir vanning idag - hehe. De hopper nesten av glede i vinduskarmen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...