Gå til innhold

Noen som Kjenner seg igjen!?


KristineMed2Sønner<3

Anbefalte innlegg

Hei til deg som over her skriver at "..enkelte av dere kan jo knapt formulere en setning..". Det var dessverre ikke en eneste korrekt setning i det du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du anonym... før innleggety ditt skrev hun at det ikke planlagt. hvorfor skriver du da at hun planlegget det når hun ikke gjorde det. les ferdig hva hun skriver før du omtaler deg omdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eni me Janne88

 

Ho skriv at d IKJE va planlagt, å d e ikje d som ho spør om i d hele tatt, ho spør om smerte, æ e en kar, så æ veit ikje så mykje om d...

æ syns dåkker som kritiser ska heller tenk på ka ho spør om.. ho spør om råd å erfaringe fra andre. alt anna e ikje relativt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine bare spøte om eit spm og ikke om å bli komentert slik som dette.. !!

 

dette var stygt gjort av deg anonym!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å beskrive andres modenhet utifra at deres formuleringer er "spekket med skrivefeil..", er i utgangspunktet risikabelt. I dette forum brukes ofte en skrivestil som ligger tett til det muntlige språket. Når du likevel velger å legge antall skrivefeil til grunn for din vurdering av andres modenhet, kan du med fordel bruke stor bokstav i begynnelsen av hver setning. Innholdet i setningene dine er ikke av en slik karakter at det rettferdiggjør bruk at to punktum. Det har du imidlertid brukt etter hver setning. For den typen budskap du leverer, holder det lenge med et punktum. Det er også andre tvilsomme aspekter ved setningsoppbygningen din, men det blir for omfattende å gå inn på her. Jeg våger imidlertid ikke å trekke den konklusjon at du har en tvilsom personlighet på grunn av din tvilsomme setningsoppbygning. I det hele tatt tror jeg man skal være forsiktig med å karakterisere andres personlighet utifra slik de formulerer seg i et forum der skriftnormen ligger nær det muntlige språket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tulling, ser du ikke at min innlegg var skrevet en halvtime før hennes? Snakk om å be meg LESE FERDIG før jeg kommenterer! Dust!

 

Og det er fortsatt ulovlig og straffbart. ingenting kan endre på lovverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svart på spørsmålet ditt om stikkinger i side...Livmoren din er festet med ett "bånd" på hver side...Det er de du kjenner som stikkinger. Når livmoren din vokser så strekkes disse "båndene". De kan ligne på strikk. De slites ikke av, men vokser å strekkes ilag med livmoren din. Av og til kan d gjøres litt vondt, men d er helt normalt.

 

Når det gjelder at du spiser å spiser å ikke blir mett, er dette oxo normalt i begynnelsen av sv.skapet.

 

Lykketil videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke la være og bli sinna på Anonym jeg!!! Nei jeg ville heller personlig ikke planlegge å bli gravid som 16 åring. Men du verden så mye som har skjedd i livet mitt av merkelige ting som ikke er planlagt. Noen dumme valg og noen bra. Og jeg er den jeg er i dag på grunn av mine erfaringer. Og velge å beholde et barn som man ikke har planlagt når man er 16 er utrolig tøft og modig gjort. Og kjære Kristine bare kom med spørsmål både dumme, umodne og fornuftige. Det gjør vi aller her fra 16 til 40 år. Fra meg vil du få seriøse svar i alle fall. Håper svangerskapet blir en fin tid for deg, og at du får støtte av dine nærmeste. Ikke fordi du er 16 men fordi du er gravid og trenger det:-)

 

Ps mammaen min var ung når jeg ble født og hun er en kjempe fin mamma som alltid er der for meg og jeg trenger henne enda selv om jeg er 30. Og jeg mener hun er mammaen min og ikke vennina mi:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bære et spm te dæ, Anonym, koffør tørr du ikje å sei kæm du e? du prøva jo bære å fokuser på d negative... om ho va 13år når ho hadde sex førr første gång, så ka så? d e ikje d som e spørsmåle el d som d e snakk om her.. ho spør om et råd, ho spør ikje om nån kan vær negativ å kritiser ho førr at ho e gravid.. ka e poenge me d egentli? hold dæ heller te saken å entn svar på d ho spør om eller la vær å kommenter d..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at dere har et så "perfekt liv" at alt annet ikke kan være bra nok. Synes for det første at det viser en del av din egen umodenhet ANONYM, med at du ikke tør å stå for det du klarer å slenge fra deg med å vise ditt eget nick.

Hvis dere føler dere selv så jævli perfekte, så bør dere se dere for gode til å behandle en ung jente som har tatt sitt valg på den måten.

At det er en del skrivefeil som en person her lengre opp sa, så synes jeg du skal gå inn å lese på en del innlegg. Der er MYE skrivefeil fra både unge og voksne mennesker. Er en tåpelig ting å angripe med.

Synes det er trist at et flott sted som dette skal ødelegge så utrolig mye med enkelte personer som bare er ute etter å være frekk og stygg mot andre!!

 

Vil bare si at jeg er veldig glad for å se at det er en del som kan holde sine meninger for seg selv, og komme med et positivt innspill.

 

Jeg mener at alle er like velkommen her på debattene, enten de er ung eller gammel, rik eller fattig, sort eller hvit, tykk eller tynn osv,

 

Vil bare ønske alle lykke til med graviditeten og fremtiden =) Spesielt en varm klem til den unge mor =)

 

Lykke til....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hva feiler det dere? Ba hun om deres mening på hennes alder? Hun ville vite om stikkinger var farlige og istedet for å svare på det så rakker dere ned på henne, hun tar ansvar for en situasjon som er oppstått, hun har barnefar og familie i ryggen, og med vije og styrke vil hun klare dette.Og sier hun noen plass i innlegget sitt at det faktisk var planlagt da? NEEEEEEEEEEI!! Man kan få inntrykk av det, men man kan da virkelig ikke bare trekke slutninger og bestemme seg for at slik var det!!!! Jeg sier ikke at man bør får barn i ung alder, men er det først skjedd så trenger man støtte og ikke kritikk fra alle dere. hørt om nestekjærlighet eller???? Og for å svare, det er ganske så vanlig med stikkinger i første trimester, opplevde å ha en hel del jeg. Lykke til videre med din lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo at hun mistet rett før jul, og er gravid igjen i mars, så.........

Enten er det planlagt eller så har hun virkelig gått glipp av deler av seksualundervisningen på skolen (prevansjon)/er ikke en av de skarpeste knivene i skuffen/etc.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fins ikke gravid lenger, men følte at jeg ble nødt til å svare på denne debatten. Muligens at det provoserer mange av dere unge og gravide, men det får så være. Da jeg selv er ung mor, så kan det ikke kalles fordommer ovenfor unge mødre og deres kapasitet til å oppdra barn.

 

Å planlegge barn i en alder av 15 år er ikke bra. Nei, faktisk synes jeg det er alt for ille. Når jeg ser tilbake på tiden hvor jeg var, 13-14 så tenkte jeg at jeg var ganske så stort og moden. Mens nå som jeg er 17 - fyller 18 i år, ser jeg hvor utrolig liten og umoden jeg var. Jeg endte opp som gravid i en alder av 15 år - året da jeg fylte 16. Jeg brukte prevensjon, som sviktet. Hadde tenkt å ta abort, men det ble til at jeg beholdte. Jeg var klar over at det kom til å bli utrolig vanskelig. Såklart var jeg ikke klar til å bli mamma. Livet mitt involverte seg i helt andre ting enn bleier og babyer. Faktisk var jeg ikke en gang interessert i små babyer eller barn generelt...

 

Jeg vet at selv hvor moden jeg er, hadde det trolig vært det aller beste å vente noen år før jeg ble mamma. Jeg sier ikke med det at det er noe jeg ville ha endret på. Datteren min har vært en del av livet mitt i 8,5 måneder nå, og det vil jeg såklart ikke endre noe på... Men, jeg forestilte meg ikke i min villeste fantasi at det skulle bli så tøft som det er! Jeg har valgt å fullføre vgs. med barn, samtidig som jeg trenger daglig. Det er mye hjelp og viljestyrke som får meg til å klare å komme igjennom dagene... Men for dere som tror det hele bare går greit så mange man har familie som støtter, vil jeg påstå at tar litt feil. Det er du som må opp om nettene når ungen skriker. Du kan få kolikk barn, eller et barn som bare er dårlig om nettene. Det er flere ganger hvor jeg har gått på skolen med mindre enn 1-timessøvn, om ikke mindre. Rett og slett fordi jeg er nødt til å ta meg av datteren min, enn hvor lite jeg egentlig ønsker å gjøre det, eller hvor trøtt jeg er.

 

Jeg vil ikke nødvendigvis si at jeg har forandret meg mye fra mine gamle venner, derfor er det også til tider litt "trist" når du svært gjerne vil ut og finne på noe morsomt, men du må være hjemme med en liten baby som skriker etter oppmersksom het. Det tar mye mer enn man forestiller seg.

 

Uansett hvor klar man føler seg for å bli mamma i en alder av 15 år, er man ikke klar. De fleste av dere vil måtte leve på skattepenger... Jeg har selv ikke mottatt et rødt øre, men hadde det ikke vært for familien min så hadde jeg gjort akkurat det samme. De fleste som blir gravide i en slik ung alder fullfører aldri vgs. Det er selvfølgelig noen som gjør det, men de hører til unntakene. Det er ikke bare, bare å kombinere skole og barn. Det er mange som virkelig synes det blir for mye for dem å takle, og derfor ender de opp på sosialen resten av livet eller i kassen på ICA... Jeg vet at dette ikke er alle, men det er flertallet... Noe som er utrolig trist.

 

Det er viktig å kunne tilby et barn økonomisk sikkerhet. Å planlegge barn i en alder av 15 år sier seg jo selv at man ikke har sett mye på situasjonen. Mange i den alderen har bare ikke tenkt sålangt, eller så har de langt eldre kjærester som skal forsørge dem. Jeg vet at mange ikke liker tanken : men hva gjør du om faren da en dag dør, og du sitter der? Vi kan alle dø hvert sekund, og da hjelper det ikke mye å være avhengig av en part du ikke lenger har der.

 

Jeg synes faktisk det er svært umodent og lite gjennomtenkt å planlegge barn i en så ung alder. Det er såklart noe annet om du blir uplanlagt gravid. Hvorvidt man velger å beholde eller ikke synes jeg er enhverts valg... Men, å ikke bruke prevensjon gjør meg virkelig sinna! Det er man jo virkelig kort tenkt!

 

15-åringer kan bli gode mødre. Men, de er bare ikke klare for å bli det. Selv om man vokser i mødrerollen, er det en alder hvor man virkelig har mye mer å oppleve før man binder seg til et barn. Det hjelper ikke at dere sier at dere har tenkt nøye igjennom dette. For, det kan dere ikke ha gjort. Det er så mye jobb, så mye mer enn det man forestiller seg. Og hver dag er som regel ennå tøffere. Såklart er det koselig og, men noe man bør vente med.

 

Det gjør meg faktisk ganske så vemodig når jeg leser slike innlegg. Jeg mener ikke at dere har noe annet valg enn å fullføre hva dere har begitt dere ut på, men skulle virkelig ønske at folk i tiden fremover kunne ha litt vett i hodet. Det er så langtifra en dans på røde roser. Det er ofte jeg finner meg selv i å drømme og lengte etter livet jeg en gang hadde. Jeg elsker datteren min, men det er vel også et tegn på at jeg ikke var helt moden. Det tror jeg rett og slett ingen i en så ung alder er. Selv om de må tro det selv.

 

Jeg mener ikke å støte noen, men det er dessverre slik at å planlegge barn i en så ung alder ikke er mye gjennomtenkt, uansett hvor mye man vil argumentere for det.

 

Jeg håper for deres del at alt ordner seg, at dere ikke må leve på sosialen resten av livet og virkelig er klar for å gå til hva dere går til. For det kommer til å bli mye tøffere enn dere tror og forestiller dere... Og håper dere kan få en utdannelse og støtte familien deres selv med tiden - og ikke de andre i samfunnet...

 

Hilsen en annen ung mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har jo ikke planlagt å få barn nå..

var prevensjonen som sviktet henne..

 

eg er 18 år å gravid og gleder meg utulig mye, elsker barn:) eg vet det kommer til å bli tøft, det vet kristine og.. hun har hele sin familie i ryggen å hans familie i ryggen.. hun å typen har eit stabilt forhold.

 

hun går på skole å jobber, så får ein del penger. å ein får stipend fra lånekassen når ein tar 1 fri år fra skule pga barn.å det er ien god del penger ien får fra det.

 

. typen hennes jobber fast og har leilighet å slikt:)

 

eg er litt enige med deg når det gjelder skole å sånt at de fleste ikke fullfører, men hun har mål å er bestemt for å klare dei. er sant, mye kan endre seg i løpe av de året hun har permisjon.

 

eg krysser mine fingrer for kristine.. eg har stoor tro på henne å typen at de skal klare dette ilag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine91:

 

Jeg beklager da jeg ikke fikk det hele med meg. Jeg oppfattet det slik som om du planla å bli gravid, på måten du skrev. Jeg ønsker deg i hvert fall alt det beste for fremtiden og masse lykke til. Har ofte hørt at mange ikke skjønner hvordan jeg klarer å balansere skole, barn, trening og venner... Da pleier jeg å si - man klarer det man må og vil....

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du lege eller?vet du noe om når det er mest komplikasjoner?det er faktisk ved graviditeter der moren er over 36 år.

Du har ikke så mye kunnskap om noe som helst ser jeg?

Staten tilrettelegger for barnefødsler både i forhold til jobb og skole uavhengig av den gravides alder.Du får utbetalt penger nok av staten til å klare deg hvis du er uten inntekt enten du er 16 eller 30 år.

Er du blakk eller? Snakker jo bare om økonomi, når det her er snakk om ei ung jente som tar ansvar for sine handlinger, i stedet for å ta abort,ett inngrep som er lovlig men høyst debattert fordi man ikke sikkert kan kan sette grensen mellom når livet der inne har rettigheter på lik linje med oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den var mynta på meg så tror jeg du må lese innlegget mitt en gang til... Jeg sa meg enig i at 15 er ungt,MEN jeg sa også at alder ikke har noe med om man er en god mor eller ei..... Jeg har aldri sagt at dere ikke klarer å ta vare på ungene deres... Jeg er sikker på at både du og Kristine91 er/blir kjempe gode mødre så lenge dere tar vare på ungene deres... Jeg er faktisk på deres side i denne diskusjonen...

Jeg så det var mange kommentarer som gikk på at ho ikke hadde utdannelse og da slang jeg meg på og sa at det har jo ikke jeg heller og jeg er 21. Så det spiller ingen rolle...

Så UngMamma=), jeg er ikke negativ mot graviditeten.... OM MAN ER EN GOD MOR ELLER EI KOMMER IKKE ANN PÅ ALDER!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anonym over her

 

jeg siterer første del av innlegget til kristine:

 

"Hei!

Jeg tok en test for 4 dager siden å den var Sterkt posetiv! Jippi!! Mistet litt før jul, så håper virkelig denne herligheten holder seg godt fast.. Så i å med at jeg har opplevd spontan abort for kort tid siden, er jeg også veldig mye mer bekjymret å redd for å glede meg for mye"

 

synes du VIRKELIG ikke dettee ser planlagt ut?isåfall anbefaler jeg å gå å ta et norskkurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synes du var litt bombastisk i din feedback her.

Ser poenget ditt og synes selv at det er tragisk tidlig - men det for

bli opp til henne å bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristine91!

Jeg følte akkurat det samme som deg - men det gikk over i uke 7.

Lykke til og kom deg til legen. Da vil du få gode svar på dine spørsmål vedr. din tilstand. Dette kan bli fint selv om noen synes det er tidlig å bli mor i så ung alder, hvis det er 16 år du er. Bare føl på dette selv for det er du som bestemmer. Du har sikkert hatt masse tanker rundt dette allerede. Mange her inne venter opptil 15-25 år etter din alder, og hvis du ser deg litt omkring - så slites det en del med å bli gravid. Noen er altfor unge og mange er altfor gamle. Sånn er det. Barn har vi lyst på uansett.

Klem Eggedosis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym - hvis du bare skal kritisere og forsvare dine egne utrolig idiotiske, nedlatende og negative kommentarer foreslår jeg (og jeg vet at ekstremt mange er enig med meg) at du bare driiiiter langt i å involvere deg. Hvem er du som sitter på din høye hest og kritiserer en stakkars gravid og hormonell jente som stiller et enkelt spørsmål. Jeg bare fatter og begriper ikke at du kan være så ondskapsfull og slem. Du har åpenbart mange meninger om det å være ung mor og kjempeflott at du har meninger, men dette er overhode IKKE stedet for den slags kommunikasjon og tilbakemeldinger. Og ikke nok med det, men du fortsetter ot fortsetter og blir mer og mer ufin. Jeg bruker denne nettsiden for støtte, råd og hjelp når jeg lurer på ting og tang, men nå etter at du har løpt løpsk med dine utrolig sjofle og ondskapsfulle meninger er jeg jaggu meg ikke sikker på om jeg gidder å være her lenger. Dette nettstedet skal være en "frisone" hvor alle som har bekymringer, trenger råd eller har behov for å snakke med noen gjør det. Så kommer du her og bare slakter ned denne jenta og andre som støtter henne. Kan du ikke bare la være å være så ond? At du ikke skjønner hvor utrolig uinelligent og lite oppegående du virker når du fortsetter og fortsetter, skjønner du ikke når nok er nok? Er du virkelig så dum? Føler du virkelig at å rakke ned på en stakkars jente på 16 år hjelper hennes siutasjon? Noen ganger blir jeg så overrasket over hvor lite empati og forståelse som finnes hos folk.

 

Lykke til videre i livet Anonym, regner ikke med at du kommer til å komme så langt.

 

PIHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt vondt i magen etterhvert som jeg leste nedover sida her. Så mange stygge kommentarer og lite forståelsesfulle mennesker det er her inne. Vi er jo alle i samme båt, uansett alder. Og bare det at vi er her inne og snakker er et tegn på at vi vil den lille spiren vel. Men så ble jeg veldig positivt overrasket! For plutselig svarte Kristine91. Et rolig, behersket og modent svar. Det til tross for alle di sure kommentarene hun har fått slengt til seg. Det er det ikke mange jenter på snart 16 som ville gjort. Var litt bekymret for henne en liten stund, da det er svært mange unge mødre som ikke klarer oppgaven med å være mor. Men etter å ha lest svaret hennes har jeg ingen bekymringer. Dette er tydeligvis et gjennomtenkt

valg hun og kjæresten har tatt. Har sett på venninna mi som også fikk barn når hun var 16. Og hun var nok mye mer umoden enn Kristine91, men klarte seg godt. Hun og kjæresten har nå 2 barn og en stabil økonomi og begge har en utdanning. Det eneste de trengte var støtte og å bli ledet i riktig retning.

 

Så jeg vil bare til slutt si: GRATULERER så mye KRISTINE91! Det er så morsomt å ha spire i magen! Håper alt går vel for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid noen som må blande seg?? Dette har du ikke noe med!! HVEM er du som kan bestemme hva som er rett og hva som er galt?? HVEM er du som kan dømme andre?? Dårlig gjort å være frekk og fordømmende, når jenta spør om hjelp! På toppen av det hele er du så feig at du måtte bruk anonym knappen. Heligvis blir det snart slutt på den knappen - så slipper vi slike feigfolk som deg her inne, og kanskje færre spydigheter! PASS DINE EGNE SAKER

 

Lykke til med deg Kristine91

 

Hilsen 79 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig voksent gjort av deg å skrive som ovenfor! Hva om en f.eks har dysleksi?? Hva gjør en da??? Huff, irriterte feige kvinne - skjønner ikke hva som får deg til å tro at DU kan dømme på den måten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...