Gå til innhold

et paranoid innlegg fra meg: vedrørende anonymitet

Anbefalte innlegg

mannen min og jeg har valgt å holde hele ivf-prosessen helt for oss selv inntil videre. Ikke fordi det er noe tabuemne, men fordi det er så inderlig sårt akkurat nå, og jeg ikke føler jeg har verdens sterkeste psyke. Tror først jeg må innfinne meg med situajsonen selv.

Nå har det seg slik at ved frys-innsettingen min var sykepleieren som var med, min mors veldig gode venninne! Fikk litt sjokk. Jeg visste ikke at hun jobbet på fertilitetsavdeling. Trodde hun var på barsel jeg..

Uansett, jeg klarte ikke si noe om noenting i går, ble litt satt ut over de dårlige fryseeggene mine. Hun kan vel ikke komme til å si noe til min mor? At hun tenker at jeg helt sikkert har sagt alt til min mor, og ikke minst at det var hennes venninne som var med på forrige innsetting?

Regner med at hun holder munn - til sine døtre (som selvfølgelig er i samme omgangskrets som meg) og min mor. Men jeg blir veldig glad for en bekreftelse.

Ha en fin kveld jenter- helt fri fra paranoide tanker;o)

klem

Fortsetter under...

Tror ikke du skal være redd. Hun har taushetsplikt, og hun VET hvor sårbare vi er, vi som hører til denne avdelingen! Min erfaring er og at sykepleierne virkelig bryr seg om en og jeg har full tillit til at de ikke ville drømme om å fare med sladder!

Det er strengt forbudt å bryte taushetsplikten, det kan koste en jobben!!! Hadde jeg vært på en slik avdeling så ville jeg ha fått noen andre til å ta deg som pasient. Har opplevd det som pasient selv og få kjente som sykepleiere, de har heldigvis aldri sagt noe og når jeg har vært sykepleier for noen jeg kjenner så er min munn lkket med 7 segl!!

Jeg ville ikke risikere å miste jobben og det tror jeg ikke hun vil heller.

Klemz

Takk jenter. Det er så sant, så sant. Hun er verdens søteste også. Håper likevel ikke at jeg kommer hjem til mor en dag og hun er på besøk der. Blir liksom litt rart med spørsmål av typen; jaja- hvordan går det med deg da? Noe nytt siden sist osv.. :-)

Jeg er sikker på at du kan slappe helt av.

Som de andre sier taushetsplikten er gull verdt.

Jeg er sykepleier selv og min munn er også lukket med 7 segl, ville aldri drømt om å bryte taushetsplikten.

Klem

Annonse

Hun har heller ikke lov til å spørre deg om noe knyttet til dette når dere treffes.

Hun har ikke lov å svare moren din på spm. Om hun hadde vist det og spurt henne ;) Hun kan svare på et generelt grunnlag, men ikke med ditt navn i bildet :)

Faktisk så er taushetsplikten så strent, at vi ikke har lov til å være de første som hilser når vi treffer "klienter" ute.

Vi har lov å si "hei" tilbake bare, og vi kan seff snakke med de om de åpner for en samtale.

Utover det har vi ikke lov å vise at vi kjenner personen.

Så du har ikke noe å frykte!!

Hvis hun likevell skulle røpe seg i en situasjon har du full rett til å melde det!

Det kan ikke bare koste henne jobben.

Men hun kan bli rettslig straffefulgt av det. (Fengsel) Men det er jo da i de verste tilfellene bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...