Gå til innhold

Sa til sambo at pillene ville ta slutt før vi skulle til Afrika

Anbefalte innlegg

I går kveld da vi lå i senga sa jeg at pillene ville ta slutt ca 1. september. Han sa INGENTING. Nada, niks. Helt stille. Ja ja.

Jeg tok det opp igjen da jeg kom hjem og sa: "det provoserer meg når jeg forteller deg ting og du ikke sier noe som helst. Hadde du villet diskutere med meg og du hadde pent bedt meg om å i alle fall ikke slutte på pillen før vi er hjemme igjen, hadde jeg sikkert sagt ok og gått til legen. Men når du ikke sier noe blir jeg provosert og sint og ganske barnslig og har bare lyst til å slutte på pillen på trass". Han sier at han er så redd for at vi skal krangle... Jeg mener det er en DIALOG vi må ha. Men vi er jo så fuckings uenige at jeg ikke veit hva jeg skal gjøre.

Så spurte jeg om han hadde sett på linkene jeg sendte ham (persona og buenaventura). Han sa nei, men at han hadde tenkt på det... Vel, jeg sa at jeg ikke skulle si noe mer om saken nå og så fikk han si noe når han hadde tenkt på det. Så sa vi ikke mer om den saken og nå står han og lager middag.

Jeg skal jobbe i helga og er egentlig glad for det. Da får vi begge tid for oss selv. Jeg tror vi trenger det begge to, det har vært litt intenst i det siste...

Fortsetter under...

Jeg forstår frustrasjonen din. Jeg kjenner meg litt igjen i diskusjoner / krangling jeg og mannen min hadde.

Vi sa hele tiden til hverandre at vi ikke kunne bare få et barn og tro at det ville løse våre krangler / diskusjoner. Dette var vi helt enige.

Vi reiste også en del bort ( var bl.a. i Afrika, nærmere bestemt Marokko pluss en del helgereiser vekk fra hjemmet ) og bare snakket ut om barn, som har vært vårt store tema siden vi mistet i jan. Og tro det eller ei, det har faktisk hjulpet oss. Hva med å foreslå til samboeren din å reise vekk litt? Litt alene tid, bare dere, ingen forstyrrelser etc?

Det er verdt et forsøk ihvertfall :=)

Stor lykke til klem fra meg!

Uff, så utrolig irriterende *trøsteklem*. Skjønner at dere trenger litt tid for dere selv, kan bli veldig intenst og slitsomt det her.

Det verste han kan gjøre er jo å ikke si noe. Det er jo bedre med en liten krangel, og få ut hva man tenker om saken. Og han kunne jo i det minste ha sett på linkene da, når det er han som vil at du skal bruke prev.

Veldig koselig at du får bli med til Afrika da=) Håper sambo tenker seg om, og at du får slippe pillene i Afrika.

Klem

Uff... kjenner igjen foelelsen med aa vaere saann irritert!! Her er det ganske likt. Han liker ikke aa snakke om ting, og hvis han av og til maa likevel, er han saa anspent av ikke aa ville, at det bare ender i krangel... Jeg er ikke saerlig utholden jeg heller da, og har veldig kort lunte og stor munn..!

Men han holder heller helt kjeft enn aa snakke om ting. Grrrrr....

Haaper det ordner seg for dere, og kanskje du finner et oeyeblikk der dere begge er i godt humoer, og kan snakke om temaet da heller.

Sender deg en stor klem! Lykke til!

Vi hadde en god middag og så på Six Feet Under. Satt i sofaen og koste oss og kyssa litt og sånn. Og så hadde vi en ok samtale. Jeg sa at jeg er trist for tida fordi jeg har innsett at livet ikke blir helt som jeg har forestilt meg. At vi ikke skal ha barn på en stund. At jeg takler det, men ikke klarer å tenke mer enn til neste sommer/høst for jeg vil ikke vite hva som skjer videre. Ikke akkurat nå. Jeg fortalte at jeg legger så sinnsykt godt merke til alle små babyer og gravide damer for tida. Det er akkurat som de lyser litt ekstra sterkt. Og at jeg føler at jeg ved å ikke bli gravid og evt ikke slutte på pillen gir opp mye og at HAN også burde gi meg noe tilbake. Han sier at han skjønner godt hva jeg mener og at han skal se på de linkene og tenke på det og se hva han finner ut av!

Wow. første samtale om temaet på lenge hvor vi IKKE KRANGLER. Han sier "jeg elsker deg" og så blir vi sittende og holde hender og småkjatre. Han sier at det ser ut som om "noe har løsnet for deg" (sikkert fordi jeg smiler sånn) og da sier jeg at det er fordi vi endelig har hatt en samtale hvor vi ikke har bitt hodet av hverandre og fordi han skjønner hva jeg mener og er villig til å tenke på det!

Et skritt av ganger damer, et skritt av gangen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...