Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har MYE melk, og klarer ikke få ned produksjonen. Jeg må pumpe ut, og jeg fryser masse melk, og selger noe til melkebanken. Så har jeg en venninne som sliter med det motsatte. Hun har for lite melk på kveldene. Er det greit om jeg ammer ungen hennes de kveldene vi er sammen? (Ungen hennes er noen timer yngre enn min, vi møttes på barselavdelingen). Så kan hun kanskje overta noe av den melka jeg fryser, slik at hun kan gi litt på flaske andre dager? Jeg er jo melkegiver, så både jeg og melka mi er testet og godkjent i melkebanken. Er dette greit syns dere, eller blir det "helt feil"? Vi har prøvd dette en gang allerede, og ungen suger med god appetitt. Slik jeg ser det så tjener vi jo begge på dette. Ungen hennes blir mett uten mme, og jeg slipper pumpa. Siden det sikkert blir litt reaksjoner på dette så ønsker jeg å være...
Expat Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Gir du til melkebanken så er det jo kjempeflott hvis du har til begge! Er mor og far (på begge sider) komfortabel med at barnet dier, da? For det er jo en forutsetning... Og så ville jeg holdt det med diingen mellom de to foreldreparene, siden det antakeligvis ikke blir forstått utenfra... (Vi har hatt en kjemperunde her for en god stund siden med ei som hadde fått seg amme til barnet sitt før, du vil ikke komme ut for de fordommene...) Ellers er jo dommelpumping kjempebra da! Og da uten videre siden du er melkegiver.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Begge mødre og begge fedre var tilstede da dette ble diskutert og prøvd (vi prøvde da en gang for å se om hun ville ta brystet mitt. Det gjorde hun, og spiste av hjertens lyst. Ungen var bare glad for å få mat). Alle er komfortable med det. Det var babyens mor som foreslo dette i desperasjon siden hun ikke hadde mere melk, og ungen var tydelig sulten. Fordommene var årsaken til at jeg valgte å være anoym. Jeg skjemmes ikke over dette i det hele tatt. HI
Expat Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Ja, da er det jo bare å sette i gang, da! Kos dere!
gakkeliten Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes det er DRIT TØFFT! You go girl! Du gjøre en kjempeinnsats for noen som trenger det.. Så lenge foreldrene synes det er til hjelp - og barnet vil ha det - er det jo bare supert!!! Kos dere masse! stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå