Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har masse melk,og han tømmer ikke puppen når han spiser seg mett. Vil ikke pumpe ut slutten for jeg vil ikke øke produksjonen,men kjenner jeg har noen vonde brystkjertler.

Jeg er redd for at melka skal bli værende der, slik at det kan bli betennelse av det. Noen som vet hva som er å anbefale?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8460471-redd-for-%C3%A5-f%C3%A5-betennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke MASSE melk, men nok til junior. Greier ikke tømme meg. Uansett hvor lenge/mye junior har spist kommer det alltid mer melk når jeg klemmer etter han er ferdig. Viktig for å unngå brystbetennelse er å holde puppene varme, passe på at det ikke blir tette melkeganger. Det sørger jo bayben for når han drikker jevnt.

Jeg ville annbefale deg å tømme brystene en eller kanskje to ganger i dgnet. Det skal ikke være så mye at du øker produksjonen, men du hindrer betennelsen. Bare bær forsiktig så du ikke sitter å tørrpumper. Når det er så godt som tomt og melka bare såitt siver ut så stopper du. Jeg tømmer brystene to ganger daglig (da er de helt harde og vonde). Det går helt fint, men jeg venter så lenge som mulig før jeg pumper.

Atlså: Pump så skjelden som du klarer, men når du først pumper så tøm brystene helt.

NB: Det vil alltid komme melk dersom du klemmer på brystet etter at han har spist. Det betyr ikke at det ikke er tomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...