Gå til innhold

Var og veide snuppemor i dag.....


seff

Anbefalte innlegg

...hun veier nå 4400 g og er 57, 5 cm lang. Hun er 2.5 mnd. Hun ligger helt i grenseland nederst på normalkurven. Hun er veldig småspist, men legger jo på seg ca 135 g i uka, og lengdeveksten er bra. HS sier det kan være "arv", da pappan til Mira alltid har vært småspist og veldig slank, også som baby.

Snuppa er full av liv og veldig sprelsk. Iflg HS trengte vi ikke gi tillegg ennå...Men jeg blir så usikker! Hun sa at mme er mer kaloririkt, så mme-barn la gjerne mer på seg. Hva synes dere?? Hun har "fri tilgang" på så mye mm hun orker (pumper), men spiser lite. Ville dere gitt mme som tillegg pga de ekstra kaloriene eller bare la ting gå sin gang og akseptere at snuppa ikke er i tungvekterklassen? Liker ikke at hun nesten er helt utenfor normalkurven på vekt... Ble litt langt og knotete det her men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare latt henne fulgt sin egen kurve jeg. Sigrid gikk en periode opp 50 og 70 gram i uka, det var grunnen til at vi begynte med mme. HAdde hun ligget på 135 i uka så hadde vi nok fortsatt med mm kun, men dette må du nesten kjenne på selv og finne ut hva som føles best for dere:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo vært gjennom noe av problematikken. Kjekt med noen som vet hvor "nervepirrende" dette kan være ;-)

Magefølelsen sier vel mm inntil videre. Dette pga at hun virker så fornøyd og rolig. Skal veie igjen om 2 uker, så får se hvordan det ligger an da.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenten min er 10 uker og har også lagt på seg 135 g i gjennomsnitt. Men hun var 4870 gr og 54 cm når hun var født. Veier nå 6250 og er 62,5 cm lang. Problemet her er at hun rett og slett ikke vil ha mer mat. Vil ikke ha flaske. Så jeg fullammer. Hun er lang for alderen men kurven for vekt ligger midt på streken i forhold til lengden. Har fått beskjed av helsesøster og legen at hun ser helt fin ut. Så jeg stresser ikke med det. Jeg har masse melk, men når jeg ikke får i henne mer så er det lite jeg kan gjøre. Får satse på at det går seg til etter hvert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har nok melk, ville jeg ikke gitt ekstra mme. hvis pappa er måspist og liten og jenta legger på seg, er det ingen fare.. hun følger nok si egen vektkurve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Mira drikker jo kun av flaske (fullpumper), men hun er ikke særlig glad i den flasken. Går litt bedre etter jeg har byttet ut flaskene til mamflasker. Hun følger jo sin egen kurve, og pappaen er lang og av den typen som må trene for å ikke gå ned i vekt (lucky bastard, hehe) så..

din jente var jo veldig stor og fin da stella :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge hun følger sin egen kurve er vel det fint! Men jeg forstår deg godt. Min lillegutt spiser som ei flue. Ligger nederst han også. Jeg har vært skikkelig bekymret, men nå har jeg innsett at han bare er sånn. Han er frisk og rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikkje gitt ho tillegg. Har du nok melk og ho legger på seg, og ellers virker kvikk så går det nok bare fint:-) Hva trur du sjøl da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, spiser som en flue- det var en passende betegnelse på matinntaket :-) Er vel bare å innse at hun hvertfall ikke har arvet min apetitt. Er litt bekymret, men som du sier så er det jo bare noen babyer som er småspiste. Var jo det HS sa og så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Mira er fornøyd som slank baby :-) er jo veldig sprelsk og glad så :-) Får avvente litt med mme tenker jeg! Takk for beroligende ord dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente har hele tiden lagt på seg lite...til tider for lite...har hatt en periode nå hvor hun har lagt på seg under 100 gram i uka,og i tillegg vært veldig sutrete,så da begynte vi med litt flaske i tillegg.

Men,er jo ikke sikkert hun legger på seg mer av den grunn.

 

135 i uka syns jeg er bra jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...