Gå til innhold

noen med svangerskapsdiabetes her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

legen min mener jeg har svangerskapsdiabetes, men vi er ikke helt enige,. har hatt et fastende blodsukker på 7 og et på 5,0 så vit jeg vet er dette helt normalt. søsteren min har diabetes1. legene var hysteriske når jeg ventet nr 1 men da fikk jeg beskjed fra en spesialist om at det ikke var svangerskapsdiabetes,. er veldig usikker og litt irritert, føler at alt hender over hode på meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp fått bekreftet svangerskapsdiabetes..

Har over 6 på fastende om morgenen..

Skrevet

mmm... syns d er rart at dere har fått diagnosen svangerskapsdiabetes...? man bør ligge normalt under 6-7.. har dere høyt blodtrykk? har diabetes 1 sjøl...

Skrevet

Har du tatt en glukosebelastning? Her er jo det klare grenser for hva man kaller nedsatt glukosetoleranse og diabetes... Jeg har tatt testen og jeg har nedsatt glukosetoleranse. Det er jo bare å få tatt den testen?

Skrevet

Jeg fikk ikke tatt testen (glukosebelastning)da mitt blosukker var over 6,9 om morgenen..

dvs, jeg målte først hjemme 5,4 kom opp på sykhuset og hadde 7 blank.. fikk ikke tatt testen. prøvde igjen neste dag osv.. men fremdeles over 6,9. derfor sa diabetes doktoren at jeg har svangerskapsdiabetess..

måler nå selv hver dag, morgen før og 2t etter hvert måltid..(ca 10-12ganger pr.dag) ligger litt i grenseland, har måttet regulere kostholdet mitt, ikke spise sukker, og ikke for mye karbohydrater, mer grønt og mer fiber..

men fremdeles høyt om morgenen så nå må jeg ta insulin hver kveld. det er også blitt påvist at den lille jenta mi vokser for fort.. hadde 20% overvekt sa de... så å gå helt frem til termin var uaktuelt for meg sa legen.. da ville babyen være over 5kg.. så nå babyen næremer seg 4,2kg vil jeg bli satt igang.. jeg blir også nøye fulgt opp nå på slutten.. må opp på sykhuset minsdt en gang i uka nå.. etter at jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes ca 18dg siden, har jeg gått ned 2 kg i vekt.

Kjedelig og ikke kan putte det man vil i munnen nå for tia, spesielt nå som jeg har fått streng beskjed om å la være..

men, men har da ca bare 7-8 uker igjen alikevel. har termin 7.mai, men legene antar 1-2 uker før termin på meg nå..

så det blir nok aprilbaby på meg alikevel (som jeg alltid har sagt) har aldri trodd på den nye terminen jeg fikk 7.mai min menstermin er 28.april..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...