hønemor2005 Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Kanskje mange som har postet dette allerede, men så dere de nye forskningsresultatene om dette for et par dager siden? Altså om hvordan meieriprodukter som er "lette" eller halvfete slett ikke er gunstig for EL? Tvert imot viser forskning at selv bare å bytte ut ett glass skummet melk med et glass H-melk om dagen kan hjelpe tilo når man sliter med å bli gravid. Jeg tror overskriften var noe sånt som "spis is for å bli gravid" - damer som spiste is mer enn to ganger i uken ble lettere gravide enn de som spiste det en gang eller mindre. Dette gjelder alle meieriprodukter - melk, fløte, rømme, yoghurt, is... Synes det er tankevekkende ift. hvor mye ufrivillig barnløshet det er nå enn før - selvfølgelig kan det ha med stigende alder blant prøvere å gjøre, samt diverse giftstoffer og stråling og alle de andre buzzordene, men samtidig kan jeg ikke komme på en eneste voksen dame i dag som faktisk drikker H-melk og bruker smør osv... alle sverger til lettprodukter! Det er da verdt et forsøk, ikke sant!? Finn frem isen, jenter!
babygullz <3 vilde Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 hm.... da burde jeg hatt 15 barn for lenge siden. for jeg er verdens største is-spiser og sjokomelk-drikker...
oOoOoOo Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Har også troen på dette. Jeg spiser bare skikkelig smør (to ingredienser: fløte og salt!) og bare "fullfettsyoghurt" og når jeg bruker melk foretrekker jeg helmelk. Alltid fete oster! Seter Rømme osv. Jeg ligger unna alle lettprodukter, hydrogeniserte margariner og annet "visvas". Tror på det å spise "steinalderkost" (whole foods som de sier på engelsk) og å gi kroppen næring som er minst mulig bearbeidet og molekylært endret som mulig. Jeg spiser alt jeg vil, men har nok et variert og sunt kosthold (syns jeg selv, selv om jeg spiser både sjokolade og is!) Skulle kanskje tro at utifra det jeg skriver her ville være overvektig, men jeg er 54 kg og 169 cm. Tror på mat som kroppen kan "kjenne igjen" og er helt på bolgelengde med tanken om at dette kan gi bedre fruktbarhet. (Men selvsagt er det mange andre faktorer også inne i bildet også når det kommer til fruktbarhet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå