Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Jenta mi har begynt å spise mer og mer fast føde. Men hun er mer sulten på melk også. Før fikk hun bestandig ei flaske mme i tillegg på kvelden. Nå må jeg gi henne det på ettermiddagen også ellers er det bare grining fram til leggetid når hun får grøt og flaske etter mm. Er litt lei meg for dette. Jeg har prøvd å amme henne ofte, men det hjelper ikke. Og når hun er skikkelig sulten, og ikke utdrivningsrefleksen starter kjapt, gir hun opp og blir kjempelei seg. Da er det umulig å få henne til å ta puppen.Må jeg bare innfinne meg med å gi tillegg på ettermiddagen også?
Aga:-) Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Hvis du tilbyr puppen før maten, så kanskje hun vil ha? Uansett kan du jo selv forsøke å sette i gang utdrivingsrefleksen før du legger henne til, slik at hun slipper de første "kjedelige" minuttene. Eventuelt kan du jo pumpe deg og gi det på flaske? Det blir jo gjerne slik at produksjonen daler noe når de begynner med mye fast føde, men etter min erfaring så kommer gjerne interessen for puppen tilbake etter at de har etablert de nye spisevanene.. Lykke til, da:)
Hoppetussa Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Hvis du har problemer med treg utdrivningsrefleks kan du spørre om syntocinin nesespray hos legen din(resept)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Takk for svar Aga og Hoppetussa. Jeg tilbyr bestandig melk før måltid, hun drikker da. Så får hun mat, men i og med at porsjonene ikke er så store ennå blir hun sulten igjen før neste runde med fast føde. Og det er som regel da det blir problemer. (Jeg må jo ha for lite melk siden det ikke holder?) Jeg tror forresten jeg skal skaffe meg den nesesprayen. Blir man "avhengig" av den? Eller går den an å bare bruke den når alt skjærer seg? Jeg blir jo stressa, og kanskje det vil hjelpe og bare vite at jeg har den der på lur? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå