Gå til innhold

Hvor mange her inne er helt friske??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei hei,

Vi er uforklarlig barnløse. Har prøvd i nærmere 4 år nå og har nettopp hatt vårt første ivf, som ble negativt:( Er veldig merkelig siden det ikke er noe gale med noen av oss og vi er unge og friske. Men av og til klaffer det vel bare ikke og man trenger litt lengre tid. For vi skal bli gravid en gang vi også:) Helst tre ganger faktisk, slik at jeg får mine tre barn:) Lykke til til dere!

Vi var det du (litt frekt?) kaller "helt friske" - helt til vi var i gang med 1. IVF-forsøket. Dette ble nemlig avbrutt pga. 0 befrukting. Ingen av mine 18 egg ble befruktet, skikkelig nedtur!

Poenget mitt er at selv om alt ser i orden ut med dere begge nå, kan det dukke opp funn underveis som gir en forlaring på barnløsheten deres. For oss viser det seg at jeg har "rare" egg, muligens noe med kromosomnene som kan være medfødt. I Norge har de ikke lov til å forske på dette, så for å få en konkret diagnoes må vi nok til utlandet.

Hilsen

Snøfilla.

Synes ikke innlegget var noe frekt ment jeg, Håper det er hormonene dine som gjør deg hårsår.

Synes du til tider glefser over hodet på mange her inne, og det synes jeg blir litt feil. Tenk llitt før du skriver, for du har lett for å virke både sur og bitter.

Mange her inne er uforklarlige og ufrivillige barnløse ja.Hos meg mener de at det er endometriose som steller i stand litt kluss.............

Mener å ha lest et sted at av de som får assistert befruktning er det 10-20% som er uforklarlig, eller helt friske som du skriver:o)

Velkommen hit ihvertfall!

Klem

Hei!

Vi er -enn så lenge- uforklarlig barnløse. Men jeg har ikke hatt lap eller hysteroscopi. Så det kan jo være noe der.. De på sykehuset har ikke sett noen grunn til å undersøke meg mer av en eller annen grunn (mannen min har god sæd)

Annonse

Vil ikke blande meg inn i noen debatt, men jeg syns heller ikke du var frekk på noen måte!!

Friske er jo det ordet leger også bruker...............

En spade er en spade, dette blir like dumt som debatten om å ikke lenger kalle mulatter for mulatter men for bindestreksbarn...........

Det vikitge her er joat vi alle får hjelp,om det er den ene eller andre årsaken til det. Har flere venner og bekjente som også var helt friske, men som allikevel måtte ha hjelp til å få barn. Håper du ikke tror jeg mente du var frekk, fordi det gjorde jeg absolutt ikke:o).............

klem

er enig i at man må få lov til å si i fra om det er noe man ikke liker.

men man kan jo f.eks poste ett innlegg i postkassa, slik at vedkommende

kan lese selv, og det blir mer privat? Ikke at alle trenger å lese det?

Om jeg er uenig med noen, så pleier jeg og gjøre det, så slipper jeg

og henge ut nick... Også slipper jeg kanskje å lese noe stygt om meg selv

her, hvis folk heller sender meg en post og mener jeg er ufin? Istedet for

å henge ut mitt nick i ett offentlig forum.

Uansett, det handler mye om måten man skriver ting på. Hvordan man

ordlegger seg...

For slik som det blir nå, så blir det bare baksnakking, og synes ikke

dette er en voksen måte og gjøre dette på...

Men det er min mening :)

Det er synd du oppfatter det slik, Gøril.

Om jeg baksnakker noen, så sier jeg vel ikke det jeg har på hjertet slik at de kan lese det selv?

Det er nemlig ikke bare Bula som reagerer på noen svar Snøfilla kommer med, jeg har vært på Ass. i snart 2 år jeg, og sånn har det vært INIMELLOM (jeg sier ikke bestandig) med hennes svar.

Snøfilla har vært en støtte for mange her hun, det er jeg fullstendig klar over. Og det er jo superbra! :-)

Det er hverken personangrep, hets, eller baksnakking og kommentere hvordan noen ordlegger seg her inne.

Er enig med deg at det kan være ok med en PM i slike tilfeller,

men det og regne med at ingen reagerer, tror jeg blir litt vel naivt.

Hvorfor er det greit at Snøfilla konkluderer med at HI på denne tråden er frekk, men ikke greit at vi andre reagerer på det?

-DET skjønner ikke jeg!

er enig i at baksnakking kanskje var feil måte å ordlegge meg på ja.

Baksnakking blir noe annet.

Jeg kan i allefall si at jeg ikke har reagert på noen innlegg av Snøfilla, og

heller ikke andre her.

Jeg er sikker på at mange av mine svar har vært frekke til tider også, men

det er ikke noen som har kommentert det. så lenge det ikke er slik

hele tiden, så kan man se gjennom det? Jeg var i allefall ikke helt meg selv da jeg var under forsøk..

Men, jeg synes at noen innlegg her er personangrep. Om det er synd jeg oppfatter det sånn får bare være, det er i allefall min oppfattelse.

Jeg synes man kan reagere så lenge en person sier noe som virkelig er frekt. Slik som en person her inne som spurte hvordan hun kunne få tvillinger, fordi hun ønsket det sånn. Det var frekt..

Men, jeg ser ikke noe frekt i noen innlegg her jeg..

Det er måten ting blir sagt på som som betyr noe i et slikt forum, fordi man kan ikke høre tonefallet..

Derfor synes jeg det kanskje hadde vært bedre å si ting på en annen måte "er ikke helt enig i dette snøfilla" eller noe..

Men å si at man blir hengt å slike ting, det er å dra den litt langt?

Det er jo slik det er.

Sier man seg uenig med noen, er det jo bestandig den tråden det blir aktivitet på, og svarene som blir postet er vridd og vrengt på.

Jeg har vært ruger 4 ganger selv, og mistet en gang, jeg VET at ting kan være vanskelig.

Men må virkelig si at jeg synes det er tragisk, om jeg har latt det gå utover andre medslitere i svar på deres spørsmål.

Om det skulle skje, håper jeg noen sier i fra!

har ikke merket at du har vært frekk i allefall Marisol :)

Skal vi være enige om at vi er uenige her eller, så vi slipper

å diskutere så mye mer? Hehe

Jeg har vært ruger 3 ganger, og vet at jeg har vært tussete de gangene

jeg har ruget.. Er vel rimelig tussete nå også når jeg tenker meg om,hehe.

Stort sett friske vi men vi fikke et godt svar av en overlege på riksen i dag om at det behøver ikke være noe galt med noen av dere men det er arveanlegget i genet til mannen og damen som avgjør avvik. F eks kunne han fortelle at det er genet til mannen som danner morkaken og det har jeg aldri hørt før så er det andre gener i damene som har stor innvirkning på andre avgjørende ting. Dersom et lite gen i cellen fra sæden fra mannen er litt feil i forhold til damens så kan det være nok til at embryoet ikke fester seg eller utvikler seg, men det betyr ikke at det skjer hver gang. Plutselig er det klaff så leger sier det er vanskelig å si hvorfor. Det er eneste sverige,danmark og nederland i europa som forsker på genenes innvirkning der. Synn men slik er det jo bare.

Lykke til og ikke gi opp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...