Gå til innhold

September: skorper i hodebunnen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

min lille gutt har masse skorper i hodebunnen. Går de bort av seg selv, eller er det noe jeg kan smøre på eller? Noe som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at dersom man ikke tar de bort, blir de... Men jeg vet ikke:)

Jeg brukte natusan babyolje, lot det være på i to timer og så brukte jeg en helt vanlig kam til å ta det bort. Og etter det begynte håret å gro:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at det går bort uansett. ha samme her, og helsesøster har sagt at for å fremskynde prosessen burde jeg smøre han inn med olje på kvelden, og la han sove med lue på, noe han selvfølgeli nekter. kan og ha i oljen på dagen, og bruke en tynn kam til å børste gjennom når du tar kveldsvasken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anfefalt, og brukte salisylsyre (en olje) som jeg kjøpte på apotek. Hadde på i 3-4 timer og hadde på en bomullslue,gredde forsiktig med kam etterpå og vasket bort.Holdt på 1-2 uker så var det borte.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Brukte Salisyl syre på gutten min. Han hadde ganske masse skurv. Det holdt med to behandlinger - skrapa vekk restene med babykam.

Datteren min(2år) hadde det også uten at jeg gjorde noe med det. Hun har det fremdeles men nå er det kjempestress å fjerne fordi hun har mere hår. Så det er lurt å gjøre noe med nå når han er liten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...