Gå til innhold

Juni: Er det mange av mennene som ikke har lys på barn nr. 2?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har han ikke lyst på her. Er bekymret for at det skal gå for mye utover forholdet. Skjønner veldig godt den tankegangen. Men vet også at hvis han hadde vært skikkelig gira på en til, hadde jeg vært med på å sette i gang å prøve nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er allerede gravid med nr 2, men vi hadde en lang prat før vi bestemte oss for å prøve. Jeg tror også at man skal tenke seg godt om, og ja; det blir en eller annen form for belastning på forholdet (om man har èn eller 10).

 

Kan selvfølgelig bare snakke for min situasjon, men jeg synes at det å bli foreldre i seg selv var den største overgangen. Mannen min og jeg hadde vært alene i mange år, og vi hadde et meget avslappet liv. Begge reiste mye, og vi var vant til å gå ut ofte og bruke alle penger på oss selv.

Det har forandret seg ;-)

Vi måtte nesten begynne forholdet på nytt, og "finne" rollen vår igjen. Og utfordringer har vi fortsatt. Men etter å ha veid det ene mot det andre, valgte vi å få ett barn til. Og satser på at forholdet holder!

 

Husk at mennene våre ikke har de samme hormonene som oss, og trenger ofte litt mer tid på å modne. Men jeg anbefaler å prate om både fordelene og ulempene.. det kanskje ender opp med et selvsagt svar for dere begge til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å prøve på nummer to i april :-O :-) Det er i hvert fall viktig at begge er klare for å prøve :-) Kan du ikke snakke med ham og prøve å sette ting i perspektiv? Dere må jo se det i sammenheng med hverandres karrierer, bolig, hvor sent i livet du aksepterer å gå gravid osv :-) Jeg vil ikke gå gravid etter fylte 32 om jeg får velge selv, men har lyst på tre barn, og samboeren min synes det er en god plan, så da begynner vi på igjen nå (selv om jeg blir grufullt dårlig i svangerskapet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...