cec26 Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Våknet tirsdag 27.02 kl 04.30 og måtte på do, gikk å la meg igjen... fikk litt vondt i magen, men tenkte ikke noe mere over det... storebror lå sammen med oss i senga så jeg fikk ikke sove.... han lå på tvers.... Lå der og fikk litt mere vondt i magen...kl ble 7 og vi sto opp alle sammen... da skal jeg si dere det ble mere fart på sakene... skjønte ganske fort at dette ikke var kynnere.... Når kl var 8 ringte jeg sykehuset, da var det 3 - 7 min mellom hver rie og de varte i alt fra 30 90 sek.... ( fikk aldri regelmessig sist heller ) Fikk beskjed på sykehuset å komme inn fordi vi har en time å kjøre og fordi jeg var annengangs fødene..Vi dro og leverte storebror i barnehagen også dro vi til sykehuset... Kom inn der kl 9.30 og ganske skuffene... kun 3 cm åpning... men hodet lå langt nede og jordmor sa at dette kunne gå fort... Så vi fikk en fødestue.... hadde ganske vondt... men visste det ville bli værre.... 11.30... hadde jeg 5 cm åpning, jeg hadde bestemt meg på forhånd at hvis dette tok tid ønsket jeg epidural... ( holdt på i 40 timer sist, endte med vaakum pga stjernekikker... ) Jeg og Jordmor ble enige om at jeg skulle prøve bad først...... Det var helt herlig å ligge i badet, anbefaler alle det:) Plutselig så fikk jeg helt panikk.. Mannen min satt og spiste og ble ganske redd når jeg begynnte å skrike.... nå kommer han.... Jordmor kom inn, og de fikk dratt meg opp av badekaret... joda her var hodet nesten ute... Rakk ikke å komme meg tilbake til fødestua før lille Magnus var ute på 3 pressrier.... Slapp å sy et eneste sting....Magnus var 50 lang, 3850 gram og 35 rundt hodet... Helt perfekt....Men så skjedde det noe litt mere dramatisk med meg da..... To timer etter fødsel så fikk jeg styrtblødninger.... Livmora ville ikke trekke seg sammen... Og jeg besvimte og mistet 3 liter blod på kort tid... skal si det ble mye styr rundt meg et par timer.... stakkars mannen min som sto og så på alt dette her.... Jeg ble rullet opp på oprasjonsstua og fikk full narkose.... Måtte inn og tømme livmora for blod og ta en utskrapning.... Men alt har godt bra til slutt... sliten og slapp, og blodfattig som fy.... men kom hjem i dag....
MissAntrop Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer så masse til dere alle og velkommen til verden til lille Magnus!!! Håper dere koser dere masse
ormeynglet Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer så mye med lille Magnus:) Hørtes ut som en fin fødsel men med en dramatisk slutt. Så bra at alt gikk godt og at dere har kommet dere hjem igjen:) Du får hvile deg så godt du kan og få kreftene tilbake igjen, også må du kose deg masse med småguttene dine!
Kondis som en murstein Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer så mye med lille Magnus ) Heldigvis ingen 40-timers fødsel... Hørtes jo skikkelig skummelt ut det der på slutten, godt du har det bra nå!!!! Kose dere masse! Stor klem )
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 gratulerer så masse med gutten din:) Godt det gikk bra med deg:) Kos dere masse:)
Frk. Vable Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer så masse!!! Godt det gikk bra med dere, sikkert skikkelig ekkelt det der...
millamora *Fikk ei prinsesse!* Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer så masse til deg og familien!! Kjekt å høre at alt gikk såpass bra som det gjorde, tenk at du ikke fikk rifter da!! Håper at du får kreftene tilbake, sånn at du kan kose deg med den lille Magnus gutten din!!
Endelig ny spire i magen Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer så masse. Håper du klarer å hente inn litt krefter igjen. 'KOs deg masse med den lille!
ValentinesBaby Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 GRATULERER med den lille, godt å høre at det gikk bra til slutt.. Ønsker deg lykke til videre i livet med unge nr 2=)
Krølle79 Skrevet 2. mars 2007 #11 Skrevet 2. mars 2007 Så godt å høre at det gikk bra til slutt med dere, Cec.. Har tenkt endel på deg.. Skjønte nesten at noe var i gjære iom at det tok flere dager før du kom innpå bim igjen, ja.. Gratulerer så masse med den lille, Håper du/dere koser dere masse nå og i tiden fremover. Ønsker dere alt godt
Hanne-mor Skrevet 2. mars 2007 #12 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer SÅÅ mye! Har tenkt mye på deg, og lurt på om du har født, så dette var kjempekosli å lese! Håper du er i bedre form nå, og koser deg med guttene dine Klem
En liiiten til. Skrevet 2. mars 2007 #13 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer!! Har tenkt på deg jeg og,dramatisk på slutten da men,bra d gikk fint! Nå venter jeg på min Magnus!..Kos dere!
Gizom81 Skrevet 2. mars 2007 #15 Skrevet 2. mars 2007 Gratulere så mye med Magnus! Godt å høre du slapp for en 40 timers til!
cec26 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. mars 2007 Tusen takk alle sammen:) flytter over til DIB jeg nå... så vi ses vel snart....
Skilpadden Skrevet 5. mars 2007 #19 Skrevet 5. mars 2007 Gratulerer så mye med gutten. Fint at det gikk bra med deg også!!! Kan ikke være så hyggelig for noen av dere når sånt skjer. Kos dere med guttene deres!
1976 kreps Skrevet 5. mars 2007 #20 Skrevet 5. mars 2007 Gratulerer så mye med magnus og lykke til videre =)
Trampe 79 Skrevet 5. mars 2007 #21 Skrevet 5. mars 2007 Gratulere so masse med Magnus ) Kos dokke og lykke til vidare )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå