Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har barn fra før, hvilken størrelse på klær skal man kjøpe inn å bruke rett etter barnet er født? str. 50 el. 56? Og evt. hvor mye trenger man å kjøpe av de minste størrelsene, hva trenger man mest? Mange spm på en gang, men er førstegangs og vet ikke helt hva jeg må kjøpe inn!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger nok mest bodyer..de brukes jo til alt nesten..=) men på sommer trenger du ca 6stk med lange armer og 6 med korte armer..feks... og jeg hadde nok kjøpt ca 56 etter fødsel..du får sikkert mye i 50,hvis det passer..=) på babyshop.no ligger det en utsryrsliste..titt på den

Skrevet

Noen babyer er født store og passer aldri 50, så vil ikke anbefale deg å kjøpe så mye i den størrelsen. Får du en liten baby blir nok 56 litt stort, så da kan det jo være greit å ha noe litt mindre. Mitt råd er kjøp litt av hvert. Du kan jo handle mer når babyen er født...

Jeg har kjøpt klær for å komme oss gjennom de første dagene. Ellers venter jeg å ser hva vi får og hva vi trenger :-)

Bodyer, strømpebukser, sokker, noen sparkebukser... Nattpysj... Da er du langt på vei :-)

Skrevet

Vi har kjøpt et par bodyer og en nattis eller 2 i 50, og så en del mer i 56 og 62. Har sagt til alle som har spurt at vi ønsker oss fra str 2 og oppover.. Så har vi heller det meste klart i de små størrelsene.. Så nå vasker jeg som bare det om dagen :-)

I 56 har vi en del bodyer, noen nattiser, og så 2-3 sett med klær... Strømpebukser i 56-60 og sokker.. Luer, inne og ute.. Yttertøy.

Skrevet

venninda mi fikk nettopp en liten gutrt han var 51 cm , hun brukte 50.. på sykehuset lå han i nattdrakt nesten hele tiden og sånn hel sparkebukse lett å ta av og på! også må man jo ha litt varme klær i 50... de bruker det ca 14 dager ,men kommer sef ann på ungen! har lånt meg klær i 50... mest til sykehuset da... har litt mer i 56 da... det er så individuelt det der, men ville hatt iallefall 3 pysjer i 50..

Skrevet

Hei

Jeg fødte for 1 mnd siden, og jeg angrer nå veldig på at jeg i det hele tatt kjøpte et eneste str 50-plagg....

Gutten min var 54 cm og 4,3 kg, og str 50-klærne jeg hadde kjøpt inn kunne jeg bare glemme... Gikk rett i str 56 fra da vi henta han hjem fra sykehuset og de tre første ukene. Fra han var 2-3 uker har han brukt str 62! Det bruker han nå. Er nok ikke lenge til han må opp i str 68. De vokser FORT!

Det jeg ville kjøpt inn og hatt fra "starten" er en del bodyer i str 56, noen strømpebukser/bukser/sparkebukser i 56 og et par pyjamaser i str 56.. Lue, tykke sokker og votter er lurt nå når det er så kaldt, og en god kjøredress...

Skrevet

hei:) jeg fulgte det rådet om å ikke kjøpe str 50.. og gutten min svømte i 56 str.. og brukte 50 str til han var 3-4 uker.. han var 48 lang og veide 3210.. han var ikke så stor.. men vi får små barn i vår familie:) så kjøp det du må ha og kjøp resten når du ser str på barnet:)

Skrevet

Jenta mi var 3700 og 52 cm ved fødselen og jeg brukte str 50 på henne lenge, hvertfall i 3 uker. Men så varierer størrelsene veldig fra butikk til butikk. Men kjøp et par bodyer og sparkebukser i 50 og 56 og så ser du hvilken str knøttet ditt passer best i. Når det gjelder utenpå-klær så ikke kjøp noe i str 50 for det er liksom litt bortkastet, gjør ingenting om det er litt stort i starten.

Anbefaler bodyer med knyting eller knepping i sidene for det er så mye lettere å få på de små. De er liksom litt uhåndterlige når de er nyfødte ;-). Og sparkebukser i stedet for bukse og genser. Genser er meget upraktisk syns jeg, de sklir opp hele tiden og det er vel ikke noe godt å ligge med en rull på ryggen.

Skrevet

Fødte i desember, og min erfaring ble at det ble "panikk-shopping" av klær i str 50. Hadde kun kjøpt 56. Lillemor kom imidlertid litt tidlig ´, og var 47 cm og 2900 g. HUn svømte i str 50..Brukte det en mnd. Er nå 2.5 mnd og bruker 56/62. Bruker mest bodyer, og endel "joggebukser" og strømpebukser. Synes ullbodyer er kjekt. Du får prøve deg litt fram med hva slags tøy du selv synes er mest praktisk. Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...