Gå til innhold

om alt folk får seg til å si...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

dette er et sånt halvt deppa innlegg...

hvorfor skal folk påpeke alle kropslige forandringer...som dæven kor svær du e blitt...eller det motsatte det var nå en snodig mage...sikker på at alt er bra!!? man blir liksom ikke så lysten på å gå ut..... jeg føler meg helt fin jeg. har lagt på meg 5 kg og ha 35 dager til trnindato.. men jeg blir jp litt rar i tankene mine når noen sier sånt...

men men

var på ultralyd for 2 uer siden . da vinket beibien til meg og så ut til å ha det helt fint. ca vekt på 2 kg og lengde 40 cm.

jeg er andregangs og første mann var under 3 kg. altså jeg får neppe noen gang en kjempe på 5 kg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn. Har alltid vært veldig tynn. Startet før svangerskapet på 52 kilo og 167 høy. Siden den gang har jeg gått opp 15 kilo og jordmor synes dette er kjempe bra! Men alle andre tillater seg å kommentere dette. "Jøss så stor du har blitt" og "hvor lenge har du igjen sa du? 3 måneder?..." Da blir jeg lei meg:o( Har barn fra før og har hver gang gått opp rundt 20 kilo og gått de ned igjen etterpå så det er jo greit, men folk behøver ikke bemerke noe som burde være ganske innlysende leit for meg.

Skrevet

Samme her! Var ca. 50 kg. før og ca. 164 cm.

Har lagt på meg 15-17 kg, sikkert ikke mer enn 15 nå pga. influensa.

Første gangen la jeg på meg 13 kg. Litt rart, for nå sier nesten alle at jeg er blitt så stor... Og var så liten sist... Det er jo bare noen kg. forskjell...

Det jeg også legger merke til er at det er spesielt menn og damer jeg ikke kjenner så godt som sier sånt! De jeg kjenner godt lurer på hvor jeg har gjort av alle kiloene...

Og så sånne dumme kommentarer fra teite damer i korridoren på jobb

"Jaja, du går her å vagger??" Nei, vagger ikke, hvorfor skulle jeg det? Går jo som en normal person selv om jeg er gravid..... Jeg er ikke 200 kg med bekkenløsning!

Eller "Ja, nå er du stor, nå klarer du ikke skjule det lenger.."

Jeg har da heller aldri prøvd å skjule at jeg er gravid!!! Folk sier så mye dumt!!

Og folk MÅ bare bemerke gravide sine kropper, noen andre på jobben min sa ÅÅ, nå har du lagt på deg i fjeset også, det kledde du virkelig!!!

Hva pokker er det for en ting å si?? Blir lei meg, jeg, vil ikke se ut som en blubb i fjeset. Ihvertfall ikke ha det kommentert!

Skrevet

takk for at noen svarte meg. jeg kan legge til at jeg er 170 cm høy og veide i utgangspunktet nesten ti kg mere før jeg ble gravid. jeg har hatt et forferdelig svangerskap med bare oppkast

Skrevet

Uffda... Det slapp jeg heldigvis begge gangene... Hater å spy også!!

Men i utganspunktet spiller det heller ingen rolle hva man veier, noen folk kan spare seg for meningsløse kommentarer om andres kropp!

Skrevet

D e heilt sykt ka enkelte kan finne på å sei t gravide! Spesielt dæm som har vorre gjennom d her før, burde jo skjønne at sånt sei man bære ikkje! Man e meir følelsemenneske under graviditeten, å d gjør jo ikkje ting nåkka bedre når man får stygge kommentara slengt i trynet. Nån legg på sæ meir, andre mindre, sånn e d bære. Ååååh, kjenne æ blir irritert når æ læs enkelte ting her som folk sei... *pass på blodtrøkke no...* hehe...

Skrevet

Uff så leit å høre jenter!

Jeg har så langt bare nyt det å være og bli mer og mer gravid. Har tatt på 27 kg og har 11 dager igjen. Jeg føler faktisk omvent, får herlige kommentarer som "nei så godt du ser ut" og "du har jo bare magen jo". Selv ser jeg jo at det langt i fra bare er magen, men jeg var jo slank i forveien da.Det blir mye trim i ettertid, men det blir bare kos! "Her kommer du vaggene" har jeg også hørt, men det er jo bare sant, bekkeløsningen gjør jo at jeg ser ut som en pingvin...

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mye av dette! Får også mange kommentarer fra kolleger.

Alt fra "Hei tjukka" hver morgen til kommentarer om at jeg er stor/liten alt ettersom. Forstår jo at det er rart for noen at kroppen min endres, men hadde ikke forventet å høre såååå mye!

En kollega sier hver mandag morgen til meg: "Så flott du ser ut!" og det skal jeg jammen huske å si til han neste gang at jeg blir veldig glad for å høre :-)

Skrevet

Åå så godt å høre andre har det på samme måten!

Jeg var også tynn før jeg ble gravid, 67 kg, er 179 cm høy. Er i uke 32, har gått opp 7,5 kg. Har kun mage, men får høre: å så tykk du har blitt!!!

Blir sååå forbanna!!!!! Hvorfor må folk si til en gravid at hun er tykk, det er vel det siste hun vil høre??? Grrrr....

Og i hvertfall når jeg ikke er tykk, har som sagt kun den fine struttemagen min, og da vil jeg ha meg frabedt at folk slenger meg leppa.....

Litt morgengretten idag kanskje? ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...