Gå til innhold

Siden pottetrening er oppe som emne...


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

http://diaperfreebaby.org/

 

Det er faktisk noen som mener at småbarn kan være renslige fra 2 mnd! USA er selvsagt opphavslandet til disse tankene. Det går ut på at man skal "kjenne barnet sitt så godt" at man vet når det bæsjer. Da regnes jeg som en dårlig mor, for jeg har ikke kunnet se det nå før hun har fått fast føde og "presser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei igjen!!! hehe....

 

d er jo ingen som sier at et barn MÅ bli tørr så tidlig. men da er d jo mulig å beg HVIS man vil. og du er da ikke no dårlig mor forde om barna går med bleie en stund!!!

 

jeg kunne bare tenke meg å prøve å se hva vi får til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta denne tråden absolutt ikke som et personlig "angrep"! Det var faktisk mer som en opplysning(selv om mine meninger skinner tydelig i gjennom...) Samboeren min ble tørr da han var ett år han. Man skal ikke undervurdere disse små.

 

Lykke til da! Jeg vil gjerne høre hvordan det går - flott å høste erfaringer om tidlig pottetrening Kan hende du inspirerer flere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satt første dattera mi litt på do når ho var rundt 7-8 mnder.. men det var mest for at ho skulle føle det som trygt etterhvert.. bli kjent med det:) jeg visste da når ho bæsja så da satt jeg ho der. ho likte veldig godt å sitte det:)

 

men selv om en baby på to mnd kan bli satt på potte har de jo INGEN kontroll!! hva med når de tisser da??? kaller det ikke å være renslig om de tisser i bleia!

 

det er noen som har sluttet med bleie når de er 1 år.. men det tror jeg er veldig FÅ!!!:) før det tror jeg nesten er umulig jeg da... må jo kunne si i fra i tillegg til at de må ha blærekontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vektlegger jo kommunikasjonen mellom mor og barn i så tidlig alder, ettersom jeg har forstått. Jeg tenker på hvor mange ganger jenta mi bæsja eller tissa når hun hosta eller nøys jeg!

 

Bare litt nysgjerrig, to små jenter, siden du begynte å settte henne på potta så tidlig - når ble hun tørr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt ho så tidlig for at ho skulle bli kjent med potta men det ble etterhvert ikke hver dag men når ho var rundt 18 måneder var ho veldig flink.. hver gang vi tok av ho bleia gikk ho på potta og tisset... men nå vil hun ikke sitte der så mye.. litt mer på do da me ikke så veldig intressert så har ikke maset med ho.. ho slutter når ho er klar for det..:) ho er 22 månder nå forresten..

 

har ikke begynt med minste.. fant vell ut at det ikke var mye vits å begynne såå tidlig men kommer til å la ho bli kjent med potta når ho er rundt ett år.. tar jo ikke skade av det iallefall.. så lenge de selv syns det er stas å gå på potte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...