duogjeg og vitre Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 For de som ikke vet det, så er dette min historie; - Har prøvd i 10 mnd nå - Fikk mensen etter p-pillestopp, men den ble bare lengre og lengre. Nå er den hittill på 3 mnd. Har alltid hatt lange sykluser, og fikk mensen først som 17 åring - Etter et halvt år ble jeg henvist av fastlegen min til Medicus (gynekolog) som etter en time + 3 blodprøver henviste meg til St.Olav. Innv.ul så bra ut. Hormonprøvene var lave, men normale i den perioden de ble tatt. Nå har jeg gått og venta en stund på svar, og ringte st. Olav i dag og spurte om ventetid; de sa at det var oppført 4 mnd på meg. Og her går jeg og venter; uten egentlig å ha fått noe hjelp med syklusene hos medicus og har ingen sjanser til å bli gravid når mensen ikke kommer. Ringte etterpå Medicus og forklarte situasjonen, fordi jeg syntes det var rart at jeg ble henvist derfra så fort. Hun skjønte situasjonen og skrev noen opplysninger til legen. Hun sa jeg kunne få hjelp mens jeg ventet på St.Olav, og ville få brev i løpet av neste uke om enten pergoresept eller ny time. Ah---kjenner en byrde har flydd vekk fra meg. Vanskelig å holde tårene unna i telefonen, for jeg blir så oppgitt. Men nå tror jeg det ordner seg litt altså. Kanskje dere andre kan lære litt av det.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Håper du ikke gir opp, i dagens Norge er det meste mulig. Min vennine hadde vekst problemer og gikk på vekst hormoner siden hun var 16. Måtte få piller for å utvikle pupper og livmoren var unormal liten. De viste at hun ikke kan få barn på vanlgi måte siden hun ikke har EL og tar piller for å ha mensen. Så skulle de prøve IVF på Riksen selv om sjansene var små. Hun tok de hormon sprøytene og sjekket eggene på UL og da var det to bitte små egg. Fikk beskjed om å ta dobbel dose med hormon sprøyter. På kontroll igjen sa de at det er to egg fotsatt en liten og en stor. Det var ikke noe vits å ta de ut da de ville død (kvinner pleier å ha mellom 10-20 egge ved IVF) så sa de til henne: Ta eggløsnings sprøyte og prøv hjemme i 4 dager. Sjansen var 1% men hun ble gravid og har fått en sunn jente nå. Legene på Riksen trodde ikke at det var mulig men for å berolige henne sa de det. Babyen ble kalt mirakel baby av legene. Så ikke fortvil det ordner seg på en eller annen måte, vi kvinner gjør alt for å få de barna. Det får heller ta en stund enn å ikke få barn i det hele tatt. Håper du blir gravid fort og ruper snart hurra på forumet
mor-igjen Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Hei! Jeg har sett deg mye her inne. Føler virkelig med deg! Jeg kjenner meg litt igjen, for har lang syklus etter at jeg har gått på p-pillen. Nå tester jeg meg for el hver dag, men kan jo ikke fortsette slik. Det må føles håpløst å gå og vente slik som du, men jeg er sikker på at det ordner seg for deg. Får håpe at den nye timen kommer fort, og at du klarer å slappe av i situasjonen. Lykke til, håper du oppdaterer oss om situasjonen din!
Gjest Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Hei!! Jeg skjønner hvordan du har det, selvom du har prøvd litt lenger enn meg da...men jeg slutta på pilla i oktober og jeg har ikke hatt mensen siden. Det er 4mnd det....vil så veldig veldig gjerne bli gravid, men det går jo ikke så lenge jeg ikke får mensen. Jeg var hos legen igår og tok blodprøver og jeg fikk henvisning tl gynekolog...så jeg skal dit om ca 3uker. Håper at det ordner seg for dere....=) Og for meg selv og samboeren=) KLEM..
duogjeg og vitre Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2007 Uff ja, jeg har vært veldig mye her inne i det siste. Så mye jeg lurer på. Følte meg nesten litt priviligert da jeg endelig kunne dele min eggløsning på samme tid som andre. Det er sjeldent det skjer, så litt moro også. På den annen side blir man også litt sprø her inne. Men oppdaterer nok etterhvert ja (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå