Gå til innhold

Melk? i brystene allerede? Burde man begynne med ullinnlegg allerede nå for å forhindre brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

I går kom det flere dråper gulaktig vann/pusslignende tynn væske ut av venstrepuppen, og når jeg klemte på den høyre, så kom det sannelig ut noe der også. Burde jeg begynne med ullinnlegg? Det er jo kaldt her oppe i nord.... Noen med erfaring?

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med væske/melk fra brystvortene ennå, men kan ihvertfall snakke veldig varmt om ullinnlegg! Jeg begynte med disse for en måneds tid siden, rett og slett fordi brystvortene er så utrooooolig såre og ømme, konstant struttepupper.. hehe. Og nå har de faktisk blitt veldig mye bedre :-) Ikke såre og ømme hele tiden, og ullen varmer godt også.

Sjefen min snakket om at jeg ikke måtte fryse på meg brystbetennelse, så jeg lurte på om det var merkelig å begynne med det allerede nå. Var sår og øm til for noen uker siden. Nå klør de bare noe sinnsykt! Min kjære har fått beskjed om å ta på de på en ordentlig måte, ikke noe forsiktig kos, da klør de så innmari. Hehe stakkars fyr. Først får han ikke røre dem, nå må han mishandle dem for å få ta på de Hehehehe...

Eg har gått med ullinnlegg i bhen sidan desember eg. Frys på brystvortene med ein gang det blir det minste kaldt. Jordmora mi syntes det var supert sjølv om eg ikkje har fått mjølk eller noko enno.

Nå har jeg bestillt innlegg fra sparkjøp. De var billige. Jeg våknet opp for 2 dager siden med masse våt væske på armen, og noen dråper i senga. Trodde jeg hadde siklet på armen, men nei - MELK!

Jeg begynte å "lekke" fra venstre pupp for ca en mnd siden og spurte JM om dette var vanlig og om jeg burde begynne med innlegg. Hun sa at dette var vanlig, noen fikk melk veldig tidlig og dette var bare bra for da kom man fortere i gang med ammingen når babyen kommer. Hun sa at jeg ikke behøvde å begynne med innlegg.

Annonse

Jeg vil absolutt anbefale å bruke ull-innlegg allerede, man kan få betennelse når man har råmelk, jeg merker det selv at det stikker med en gang i melkegangene dersom jeg går uten, det er jo fortsatt ganske surt her i sør også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...