Gå til innhold

Middagstips....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei snupper...=oD

Kanskje vi skal lage en tråd der vi kan legge inn litt sånn etter hvert middagstips til hverandre...Dele litt??

Kan vel starte med å si at i dag skal vi ha:

Biff med fløtegratinerte poteter med brokoli og sopp...Namnam...

hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikveld er det pepperbiff, friske wok grønnsaker ( grønsaker er viktig for oss som vil ha barn i magen snart :=) ! ) , ris og peppersaus til.

Dessert idag Frisk honningmelon og jordbær om jeg finner noen. I butikken her hadde de ikke. Men, men!

Og sjokolademouse, hjemmelaget :=) Nam! Jeg elsker desserten og mannen min elsker pepperbiff, så vi blir fornøyde begge to!

Hihi!

Bon Appetit, jenter :=)

Kosmos!

Skrevet

Her ble det fylte auberginer i dag. Ganske typisk rett her i spania.

Kjempegodt!!!

Man deler auberginene i 2 og steker dem i 20 min i ovnen paa 175º.

Saa lager man en bolognese saus med kjoettdeig, tomat og groennsaker, og naar auberginene er ferdig stekte, tar man ut kjoettet og blander i sausen. Skallene tar man vare paa ti siden. Saa laber man en litt tykk hvitsaus. Legg bolognese sausen over i auberginene (skallene da) og hell litt hvitsaus over. Raspet ost paa toppen, og saa gratineres de i ovnen.

Pleier aa servere dette her med litt jasminris til jeg. Det er veldig godt!

Skrevet

Nam! Jeg bodde en stund i Malaga og der lagde vi ofte fylte auberginer. Nå savnet jeg Malaga skikkelig :=) Hihi!

Nam, nam!

Morro at du er i Spania, så kan du inspirere oss i Norge til å lage litt mer spennende matretter :=)

Hihi!

Skrevet

Det kan jeg vettu, naar dere vil! Blir ikke mange norske retter paa bordet her hos oss hvertfall..

Skrevet

Hehe, litt mer eksotisk med spanske retter :=) Skjønner det!

Skrevet

Vi skal ha ferdig fylt fersk spaghetti og rød saus. Sambo som lager mat i dag igjen :)

Skrevet

Du har en snill samboer :=)

Idag er det jeg som lager middagen her. Holder på nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...