Gå til innhold

Kaster opp når eg skal pussen tennene.. ka skal eg gjere slutte å pusse dei?

Anbefalte innlegg

Det skjer nesten kvar gang at eg brekker meg no etter at eg ble gravid, og i dag kastet eg opp har liksom ikkje lyst til å slutte å pusse dei.

Hadde el-kost men den ble det skikkeligt gale med. sluttet å bruke den for lenge siden, og begynnte med med vanlig kost igjen. men nå har eg starta og brekke meg av den og..

Problemet er ikkje i kosten ,men i tannkremen og skummet som kommer av den.

Nokon andre som har opplevd dette og fant ein god løsning på dette.

Fortsetter under...

Du kan jo prøve en annen tannkrem som ikke skummer så mye? Solidox skummer mindre enn Colgate, tror jeg. Og så har de noen på apoteket som ikke skummer så mye, du kan spør der. Eller så kan du også pusse tennene uten tannkrem, det hjelper jo litt det også. Du kan eventuelt skylle med fluorskylling i tillegg.

Hvis du kaster opp er det ekstra viktig at du pusser tennene og skyller munnen etterpå, for magesyre er sterkt for tennene og sliter på emaljen.

Lykke til, håper du slipper å kaste opp så mye framover!

I mitt første svangerskap hadde jeg samme problem. Jeg måtte faktisk gi opp hele tannpussen for en periode, for jeg anså det som viktigere å holde på den lille maten jeg fikk i meg.

Jeg snakket med tannlegen om det, og han sa, som noen over her, at det uansett var veldig viktig å skylle munnen med vann, og gjerne også fluorskyllemiddel.

Noen ganger var jeg i litt bedre form midt på dagen, og benyttet da anledningen til å pusse tenner, så ble det i hvert fall rent en gang i blant.

Føler med deg, jeg husker jeg syntes det var helt jævlig.

Lykke til! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...