Gå til innhold

Ang. fødselspenger, takknemlig for svar! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Jeg er student på heltid, jobber deltid på en bensinstasjon, hvor jeg ikke lenger føler meg velkommen av min sjef etter at jeg fortalte at jeg er gravid. Jeg har også fått trusler om oppsigelse hvis jeg får noe mer fravær, jeg har forøvrig kun vært sykemeldt èn gang pgr av migrene og stress som følge av graviditeten. Jeg er fortsatt på prøvetid, og er ikke organisert, så jeg føler jeg har lite å stå i mot med. Jeg har termin 14.august.

Jeg vil jo gjerne tjene meg opp til foreldrepenger, og vet at jeg må jobbe minst 6 av 10 mnd før fødselen. Jeg ble ansatt ved denne bedriften 14. sept 2006, og jeg lurer på hvordan det blir regnet ut denne perioden man minst må ha jobbet? Må det være nøyaktig 6 mnd, og beregnes de frem til fødsel eller til jeg går ut i permisjon?

Jeg sliter mye med hodepine og vond rygg, og gruer meg til hver gang jeg skal på jobb, og stå rett opp og ned på murgulv i 9 timer, derfor vil jeg gjerne gi min oppsigelse så snart som mulig, etter at jeg har opptjent muligheten til foreldrepenger. Er det noen som kan regne ut en dato på når det har gått 6 mnd, etter Trygdeetatens beregninger, slik at jeg kan begynne å ta hensyn til graviditeten min og meg selv litt.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...