*orginalt* Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Har kjøpt lammeskinn til lillegutten. Skal det vaskes før bruk eller holder det med å lufte det godt? Hva med sengekanten? Trenger man å vaske den da? Trenger litt hjelp jeg :-).
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 vet ikke med lammeskinnet,men jeg har ikke vasket sengekanten,...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Man må vel ikke vaske alt mulig? Man vasker vel ikke sofa, og møbler og slikt vel? Jeg kommer nok ikke til å vaske lammeskinn og sengekant... Lufting holder sikkert i massevis!
*orginalt* Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2007 Tusen takk for raske svar. Det var det jeg trodde også, men så slår usikkerheten inn. Da blir det litt luftings her. Det er jo mer enn nok man må vaske, så det er kjekt med det man slipper.
1976 kreps Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har ikke vasket lammeskinnet eller sengekanten men det kan være lurt å lufte dem ute i kulda,da blir den "stofflukta" borte, det har ihvertfall jeg gjort
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Tror ikke du trenger vaske skinn eller sengekant... Jeg vasket ingen av delene før jeg brukte det til storebror... Har vasket sengekanten etter at storebror brukte den, og skinnet har jeg latt ligge ute i snøen i flere kulegrader....
babyandme Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Enig med dere om luftinga.. sånne ting kan jo fort bli støvete, og det er jo ikke så heldig for babyen. Men tenker det må vel vaskes noen ganger iblandt også, for kan jo fort komme litt av hvert på det(størkne inn i stoffet over lang tider ikke bra) Kan vel vrenges og vaskes på 30-40 grader i vaskemaskin? Er nok best å følge vaskelappen på de forskjellige tingene.. Lykke til uansett:o)
Marulla *9 dg over termin* Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Du trenger sikkert ikke vaske lammeskinnet - men det er ikke noe problem å gjøre det. Siden det er 6 år siden jeg fikk baby sist har jeg lånt vekk lammeskinnet vårt men da jeg fikk det igjen, kom det en tur i vaskemaskinen. Jeg har ikke heller vasket sengekanten - men man burde sikkert gjøre det... ikke vet jeg.
megogguttamine Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Sjekk nøye vaskeanvisningen på skinnet først!!! Merinoull f.eks skal helst ikke vaskes fordi da mister skinnet sine beste kvaliteter. Og hvis du føler du må vaske det, så må du kjøpe spesialullshampo med lanolin tror jeg det heter. Ett godt tips itillegg til lufting er å kjøpe en stålbørste og "gre" ulla med! Sånn man bruker til hunder med mye pels faktisk! Fåes i dyrebutikken.
*orginalt* Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2007 Her var det mange gode tips. Tusen takk!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå