Gå til innhold

Bekkenløsning????

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner noe til bekkenløsning allerede?

Jrg er litt fortvilt, har skikkelig vondt i halebeinet og rompa, stråler litt nedover i lårene. Håper dette kan være noe annet som en isjas nerve i klem eller noe. Kan ikke få bekkenløsning så tidlig. Det blir jo et kjempe langt svangerskap.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8455926-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk faktisk det før jeg viste jeg var gravid. bare 3+0 var ute på skitur, og trudde kanskje det var pga lenge siden gått på ski, men gikk jo aldri over. og så fant jeg ut at jeg var gravid og hos lege sa hun at jeg hadde fått det, men siden det var så tidlig så ville det med stor sannsynlighet gå over i motsettning hvis man fikk det seinere. nå 8+4 er det ikke merkbart lenger. men var helt forfærdelig mens det sto på for kunne nesten ikke gå. men nå har "heldigvis" (blæ) kvalmen tatt over:(

Jada.

I forrige svangerskap begynte det i veke 9, og eg blei aldri heilt bra etter fødselen. No har eg kjent det skikkelig nokre dagar frå veke 6, mest når eg har gått (for) lang tur.

Forferdelig kjedelig dette, skal be om henvisning til fysio når eg skal på første kontroll uti mars.

Hei.

Jeg tror også jeg har fått bekkenløsning..... Føler med deg jeg oså. Er i uke 11 og oppdaget for noen dager sinden at jeg fikk vondt i rompa, noe som bare har blitt verre og stråler nedover lårene og opppver ryggen. Klarer kanpt nok å hente posten om dagen. Skal låne et belte som skal hjelpe heldigvis, men noen med gode råd??

Hei, jeg er 7+6 og lurer på om jeg kan ha fått bekkenløsning...vondt i halebeinet, rompa og nederste del av ryggen..men tenkte det var altfor tidlig å få dette nå..men skjønner jo nå at det ikke er det..

Er dette noe som kan forverres ved at man trener?

Annonse

Det kjem an på KORLEIS du trenar. Jogging er f.eks. ikkje særlig lurt. Det som derimot er anbefalt er å styrke muskulaturen i og rundt bekkenet (bekkenbunn, mage + rygg), då det kan hjelpe til å holde bekkenet meir stabilt.

Ellers er det viktigaste du kan gjere å lytte til kroppen din (viss noko gjer vondt, slutt med det!), og bevege deg så symmetrisk som mulig (set deg ned når du tar på sokkar og sko, rull på heile foten når du går, så du ikkje går og vaggar, ikkje "heng" på eine hofta når du står oppreist).

Mange seier at sykling og svømming er bra for bekkenet, men skal du svømme så er det best med varmt vatn (terapibasseng) så du ikkje blir kald sjølv om du ikkje kan bevege deg med samme tempo som før.

Men viss du har vondt så tidleg i svangerskapet, er det lurt å få henvising til fysioterapeut (helst med bekkenplager som spesialfelt), særleg dersom du ikkje har hatt bekkenproblem tidlegare - det er veldig smart å få råd frå fagfolk. Du har for øvrig krav på gratis behandling gjennom heile svangerskapet og i inntil 6 mnd etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...