Gå til innhold

Høgt blodtrykk nok en gang

inger-74

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen.

Trenger å høre fra noen som har erfaring med høgt blodtrykk.

Fikk i uke 30 påvist høgt BT-har etter dette vært til nøye ktr hos lege og jordmor. BT ligger på 140/100.

Men så lenge jeg tar det helt med ro, går det ned, da kan undertrykket gå ned til 90.

Ble sendt på sykehuset en gang, etter å ha lagt på benken der en times tid var undertrykket nede på 80. Syns nesten dette var litt flaut- følte at de nesten lurte på hva jeg gjorde der!

Må tilføye at urinen er fin!

Noen med de same erfaringene???

Takknemmlig for svar

Fortsetter under...

Joda, sitter med litt av de samme erfaringene. Har slitt med høyt Bt siden før graviditeten med et undertrykk på rundt 100. Tar medisiner. Ble sm etter jul med beskjed om å ta det helt med ro og det har jeg gjort. Trykket er gått ned og det er jeg fornøyd med. Var ikke redd og engstelig i utgangspunktet men har blitt det etter hvert, særlig etter at legen begynte å snakke om hjerneblødning og igangsetting av fødselen... Var hos legen senest i dag fordi jeg har vært så svimmel og uvel de siste dagene, var selvsagt engstelig for at noe var galt. Trykket har aldri vært så fint som i dag. Et paradoks. Jeg har også fått beskjed om å ligge en times tid før de måler, men hvor reelt blir det da liksom? Man engster seg jo for alt vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...