Gå til innhold

Dere som gir brød...


Benni-min

Anbefalte innlegg

regner med de ikke har fått så mange tenner deres barn heller. Benjamin har framdeles ikke antydning til tenner. Men kan jeg gi brød likevel? I så fall, er det noen brød de skal / ikke skal ha? Bruker dere salt og melkefritt smør? De kan jo ikke ha vanlig smør i middagen, så regner med de ikke kan ha det på brød heller.

Sikkert dumme spørsmål, men jeg har ikke turt å gi brød ennå....Kan de ha f.eks. smøreost på brødet? Eller bare leverpostei. Ser noen gir syltetøy, men det er jo så veldig søtt....eller kanskje det er bra når de skal tilvennes brød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei henrik har o tenner men de har jo ingen nytte for seg når hen spiser brød de er jo forran nede... jeg gir leverpostei og jordbær syltetøt... tror ikke de tar så veldig stor skade av å få i seg litt sukker...

kjøpte økologisk barne kjeks fra 6 mnd .. de var d sukker i... men d er jo greit å ikke gi for mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte gi sanna brød for et par uker siden, da hadde hun ikke tenner, gir pittesmå skalkfrie biter, som hun suger i seg...har til nå gitt tørre brødskiver uten verken smør eller pålegg!! bruker all slags brød fra butikken! De skal ikke ha for mye salt når de er så små, pga nyrene, men den mengden salt som er i brød er så liten...da hadde jeg heller kutta smørret..! leverpostei er saltmat, og syltetøy er søt mat...og begge deler er jo på en måte da ikke bra i følge bøkene....men nå må en slutte følge bøkene så nøye...så lenge barnet spiser mat, skal en være fornøyd...og om de får smake litt av alt, gjør jo til at de godtar flere smaker!!!

nå har sanna fått 1 tann...men har ikke noe å si for spising av skive...for hun suger på bitene, og evt tygger med gommene på siden...

prøv deg fram, og gi det barnet ditt liker som pålegg...!!

 

lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...