Gå til innhold

(gullet) - Et lite frisørspørsmål...


-carina-

Anbefalte innlegg

Du skrev du var frisør... Da sniker jeg meg til å stille deg ett lite spørsmål...

 

Jeg er vel som ganske mange andre nordmenn, kjøper shampoen min i matbutikken og ikke i frisør-salongen.... Finnes det noen merker som dere frisører mener at man kan kjøpe i matbutikken? Og finnes det noen merker dere absolutt mener man bør holde seg unna? Eller er alle frisører av den formening at man MÅ kjøpe salong-shampo?

 

Kan jo ikke spørre frisøren jeg går til, for hun skal jo bare selge! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke gullet, men har fått et råd fra min frisør. Hun jobber ikke lenger som det pga helsemessige årsaker, men hun sier det er "bare tull" å kjøpe shampo fra frisører. Ikke tull, men unødvendig. Hun bruker det aldri selv, men holder seg til Wella-produktene. Hun har sagt at en ikke skal vaske håret ofte. Max 2ganger pr uke, men helst 1 gang. Vasker en oftere så ikke vask med shampo hver gang, bare skyll det og bruk balsam. Men dette er kanskje råd til meg siden jeg har så tørt hår....

Har ikke prøvd 'Wella ennå, men tenker å prøve neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei... jeg mener jo at håret trenger en skikkelig shampo... en shampo skal gjøre mer enn å vasske håret rent.. den skal jo forebygge slitasje, gi fuktighet, eller volum for eks.. tror nok ikke en butikk shampo klarer å gjøre dette. for d andre er ikke wella i butikk d samme som wella i salong... jeg har selv brukt butikk shampo... for d første så dr den ikke no drøy i bruk og for d andre beg jeg å klø.... men dette er min mening...en butikk shampo er også laget for å skumme skikkelig uansett... d betyr ikke at håret er rent.. bruker du en frisør shampo kan d hende du må vaske to ganger før d skummer.. men da vet du også et d er rent!!!! jeg kunne ikke brukt balsam og ingen shampo... da ville mitt bli fett.... men alle hår er forskjellige.. hør med frisøren din hva som bør passe for ditt hår!!!! greit svar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret! :o)

Det er jo bare det at når man går til frisøren, så anbefaler jo de selvfølgelig salong-produkter. Men jeg forestiller meg jo at de gjør det for å selge varene sine også. Har kjøpt salong-shampo/balsam ved 4-5 anledninger og brukt de til flaskene var tomme. Synes egentlig ikke at jeg har merket noe særlig forskjell på håret mitt, jeg...

 

Men jeg må nok vaske håret mitt hver dag, ja. Akkurat nå har jeg kort-kort hår, og bruker endel styling-produkter i det. Så jeg ser temmelig j... ut på håret om morgenen uten å vaske det, ja! Kunne nok heller ikke bare ha skyllet ut håret mitt med balsam. Men jeg plages nå ikke av tørt hår, da, ville kanskje ha vært anderledes da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår deg jeg altså... men er frisøren litt prof da så selger hun ikke bare for å selge for blir d ikke resultater av produktet vil jo ikke kunden kjøpe no mer og d er jo et dårlig salg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander meg inn jeg også, siden jeg og er utdannet frisør.

Mange frisør sjampoer er bedre enn mange av de merkene de selger i butikken MEN; det gjelder slettes ikke alle! Det viktigste er at du kjøper sjamop og evt balsam tilpasset din hårtype.

 

Jeg har brukt Herbal Ecensses endel ganger, og vært veldig fornøyd med den, selv om jeg stort sett bruker frisør sjanmpo (men det er egentlig bare fordi jeg får så mange prøver og sånn gratis at vi alltid har et lite lager her hjemme).

 

Om du må vaske håret ditt hver dag er det viktig at du ikke kjøper en sjampo med alt for mye pleiestoffer (f eks. for slitt og skadet hår), for den er "tyngre" og etterlater seg stoffer som skal ligge igjen i håret. og om du bruker mye styling produkter er det viktig at du skyller håret godt også. Mange som sier at butikk sjampoene inneholder silikon og får håret til å se penere og blankere ut enn det egentlig er, men om du ser på innholdsfortegnelsen er det temmelig mye silikon i frisør produktene også...;)

 

Bruk valig sjampo med god samvittighet du, det eneste jeg synes frisør sjampoene er bedre på er at de ikke er så utvannet, så man trenger mindre sjampo, og dermed varer den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for ditt svar også!

Jeg tror nok at jeg hadde kommet til å fortsette med butikk-shampo, nettopp fordi jeg har prøvd salong-produkter uten at jeg har merket den veldig store forskjellen. Spesielt nå som jeg har kort (og ubehandlet) hår så rekker jo håret å vokse ut og klippes av leeenge før det blir slitt...

 

Men det var vel aller mest at jeg er nysgjerrig på om det bare er salgstriks eller faktisk er noe i dette med salong-produkter eller ikke... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det er forskjell på de sjampoene også. oen frisør sjampoer er bra, andre ikke, så man burde ikke stole blindt på at frisøren anbefaler dem. Fordelen med å kjøpe hos frisør, er jo gjerne at da har frisøren prøvd dem ut selv på forskjellige kunder, og kan lettere se hvilken sjampo som passer din hårtype.

 

Lykke til med sjampo kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...