Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Jeg går til akupunktur nå i fob vår første IVF. Jeg har gått en gang i uken frem til nå som jeg har beg å spraye - nå går jeg to ganger i uken. Jeg spurte min aku om jeg skal fortsette med aku etter innsetting. Hun mente at det skal jeg - tre ganger ca i løpet av 14 dager - riktignok med helt andre punkter, og så fortsette en gang i uken hvis jeg har blitt gravid de første ukene for å "forhindre" evt abort..

Noen som har positive erfaringer med aku i fob IVF, da spes i etterkant av innsettingen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8454798-akupunktur-etter-innsetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lillingønske.

Svarer her også jeg C";)

Jeg går også til aku.

Og skal ha behandling før og etter innsett.

Men etter det mente min akupungtør at det var tid for hvile for kroppen,og at en behandling kunne stresse mere enn behage.

Jeg går til Lars Børke i Trondheim,som også har samarbeidet med fertilitetsavdelingen.

Spurte han spesielt om dette,og han sa at det var mange som tenkte mere penger enn pasisentens fortjeneste...

Dette ikke for å urolige deg,men for å gi deg flere synspungter...

Hei igjen, takk for svar her og :-) Hva skulle jeg gjort uten dette forumet lurer jeg på!!

Det er nettopp deg jeg og føler.. Selv om jeg ikke har peiling, føler jeg at kroppen trenger litt hvile og styre seg selv litt... Har jo tross alt gjennomgått en heftig påkjenning i flere uker før...

Men hvor lenge etter innsetting tror du du skal gå til aku?

Jeg får snakke litt mer med min aku, det er Klinikk Fjeld i Oslo som har spesialiert seg på barnløshet, men hvem vet.... De samarbeider med Omnia/Aleris (jeg holder til på Ullevål), så jeg antar at de kjører et fast opplegg for IVF-folk......

Dette lurer jeg også veldig på... har lest her inne at flere akupunktører anbefaler å ikke ha behandlinger etter innsetting. Jeg skal til behandling i dag kl. 13 på rugedag 2, og er i tvil. Akup. min mener det er bra og viktig for at egget skal feste seg (gjør vel det på søndag/mandag) Jeg går også til Klinikk Fjeld. Tenker at jeg kanskje tar behandlingen i dag og så tar jeg ikke flere.

Flere synspunkter på tampen slik at jeg evt. rekker å avbestille timen min??

Hei Lillingsønske - 29 år!

Jeg følger litt ekstra med deg, tror vi var nye på forumet så og si samtidig og husker du svarte meg på noen av mine innlegg...

Jeg hadde også akupunktur av Klinikk Fjeld i forbindelse med innsett på Aleris og hadde da kun behandling like før og rett etter innsetting og dte ble ikke snakk om videre behandlinger etter det..

Jeg tror det viktigste er at du gjør det du føler for i rugetiden, har du tro på at dette hjelper deg og føles riktig - gjør det! Føles det som pes og du er i tvil, tror jeg det er bedre å la være..

De to behandlingene var iallefall nok for meg...

Lykke til med stikkinga, er ikke du snart i gang med den?

Annonse

Hei

Jeg skal ha akupunktur rett før innsetting i morgen, og kommer til å ta et par behandlinger til i løpet av rugeperioden. Dette i håp om å gi en liten dytt til festeprosessen. Tror det er viktig å gjøre det som føles riktig for en selv.

Lykke til!

Hei Pia!

Så hyggelig å høre fra deg!! Har tenkt masse på deg og og jeg håper du fikk min gratulasjonshilsen da du fant ut at du var gravid?

Hvordan går det?? Koselig at du titter innom her av og til :)

Ja, jeg må bare se an hva jeg føler for når det gjelder aku.... Vil jo kun gjøre det rette.

Jepp, har sprayet en uke nå, og skal til UL mandag 12. for å se hvordan det står til... Både gruer og gleder meg til det, men det er veldig godt å være i gang.. Jeg håper jeg blir ruger av et påskeegg i påsken ;-)

Masse lykke til videre med din lille spire :-)

klem

Hei

Her har hele prosessen gått over all forventning. Ble gravid på første forsøk, men har vel fortsatt ikke skjønt det helt.. er 9 + 2 i dag... :o)

Skal følge med deg og heie på deg.. leser her inne regelmessig, føler vel fortsatt tilhørighet her..

Å ruge i påsken er vel ikke det dummeste... da må du isåfall kose deg det du kan og tenke masse positive tanker. Det er ikke så lett i praksis, men husk at det er mulig å lykkes!! Krysser alt for at det blir desemberbarn på dere! :o)

Ha ei fin sprayehelg!!

Jeg har hatt akupunktur vd begge mine forsøk, hos oss var vi ikke heldige men vi klarte det på egenhånd og har gått til akupunktur en gang i uken i 5 uker så annenhver uke 2 ganger, men det er sånn som terapauten ser ann. Har fått satt "holde på" nåler og harmerket at livmora jobber da. Er nå i 12 uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...