Gå til innhold

Har dere kommet inn i en bra rytme?


Honningmelon

Anbefalte innlegg

Jenta mi er nå litt over 3 mndr,og nå syns jeg vi har kommet inn i en bra rytme.

Hun legger seg ved 1930-20 tida som regel,og våkner som regel mellom 7 og 8,med varierende antall amminger i mellom.

 

Hvis hun er trøtt,sover hun en times tid en liten stund etter hun har stått opp.Sover deretter igjen en lang lur ved 12-13 tida.Den varer fra 3-4 timer.

Etter den lurer pleier hun å være våken til hun legger seg.Prøver å legge henne hvis jeg ser hun er trøtt,men det går sjeldent bra,derfor er hun ofte sutrete på kveld....

 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja..har trodd vi hadde fått til en rytme, helt til i går, da han tydeligvis hadde vondt i magen da han skulle legges, og så gikk hele kvelden/natten helt overstyr.

Problemet her hos oss er at lillemann skal dele soverom med storesøster og hun har hatt 2-3 veldig urolige uker med varierende nattesøvn, mye skriking og mareritt og våkentid om natten.

Derfor har vi enda ikke fått begynt å legge ham tidlig inne hos henne.

Når han ligger i stuen med oss må han jo tåle både lys og lyder helt til vi legger oss (og det har vi ikke så veldig lyst til å begynne med kl. 20...) og derfor har vi ikke fått lagt ham før 21-22 tidligst.

Igår kom vi på at vi kan legge ham i bagen inne på rommet hennes, og flytte ham ut til oss når vi skal legges oss rundt 23 og samtidig gi ham et lite drømme-måltid i søvne så han får litt påfyll og kanskje sover til morgenen.

Men det fikk vi altså ikke testet ut i går - skal prøve det i kveld.

Ellers så står vi opp ca 8, han sover igjen 9-13 og så c 3 kjappe blunder utover ettermiddagen/kvelden på ca 1 time.

Pleier å ta kveldstellet ca 20 og legge ham 21, men har planer om å få tatt det enda en time tidligere når vi kommer i gjenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å komme inn i bra rytme nå ja. Å det er veldig deilig:) Han legger seg ved 19.00-19.30 tiden. Spiser i 2-3 tiden og sover til 7-8.

Sover noen små dubber gjennom formiddagen.Fra ca 14.30 sover han gjerne 2-3 timer. Kanskje en liten dubb etter den før natta.

 

Deilig å komme inn i gode rutiner,er lissom litt greit å få noen timer for seg selv på kvelden:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Føler vi har komt inni en ganske bra rytme. Det eneste som står igjen er å legge henne tidligere, og å legge henne på soverommet.

Hun sovner i vippestolen i hal 10 - 10 tiden. Går opp halv 12,da våkner hun får pupp og legges i sengen.

Sover til 4 - 5, får pupp og sover til 7 -8. Hun kan da også sovne igjen til i 9 - 10 tiden, alt etter hvor mye storebroren bråker når han kommer inn om morgenen.

 

Synes rytmen vi har nå fungerer så bra at jeg gruer meg til å skiple den for å få lagt henne i 8 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut som om vi har kommet i en fin rytme vi også.... sier jo hver natt til meg selv at NÅ kommer det til å skjære seg.. men nei :P

 

så de siste dagene har han sovet fra ca 10-3 og igjen fra 4 til 7/8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for øyeblikket en veldig fin rytme som har vart den siste uken. Krysser fingre hver dag for at den fortsetter :-)

Legger seg 19-19.30. Opp 2 ganger mellom 01 og 06 for mat. Står opp mellom 06 og 08 en gang. Så deilig med litt av kvelden til å slække ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...