Gå til innhold

Mai: Skal pappa`n være hjemme alene med barnet eller er dere hjemme samtidig?


Kari-mor :)

Anbefalte innlegg

Siden jeg har søkt om ekstra permisjon er vi hjemme samtidig, mye av grunnen til det er at vi skal på rundtur og besøke familie vi har rundtomkring i landet. Tror både snuppa, pappa`n og jeg hadde hatt veldig godt av om kun hun og pappa`n var hjemme, men det ble nå ikke sånn denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig koselig ut at dere har litt tid sammen alle tre da. Skulle ønske vi fikk mer tid til det. Her møtes vi i døra... Jeg jobber på dagen på mandager og tirsdager mens han er hjemme, så jobber han på kvelden mandag og tirsdag, og omkring 12 timer dagen onsdag til fredag. Så det blir ikke så mye kvalitetstid på oss. Men heldigvis har vi helgene sammen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir kjempe koselig med litt tid sammen hele familien, men sånn som for sambo så tror jeg kanskje han hadde blitt litt tryggere i pappa-rollen hvis han hadde vært hjemme med snuppa litt alene. Også har hun begynt å bli rimelig mammadalt nå, så hadde nok vært godt for oss alle om det ble litt forandringer i hverdagen her.

Skjønner at det ikke blir mye kvalitetstid på dere i hverdagen, men som du sier så har dere helgene. Og ofte så blir det jo mye mer kos å være sammen når man har hatt litt tid fra hverandre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Vi koser oss masse i helgene. Lager god middag når snuppa har lagt seg og koser oss.

Jeg tror det er veldig fint at pappa får alene tid sammen med snuppa vår. Han har helt klart vokst i rollen som pappa de siste månedene. Det du burde gjøre når samboeren din skal være hjemme sammen med dere er å dra ut alene og bruke tid på deg selv hele dager av gangen mens han er hjemme med henne. Så får han alenetid med henne, mens du får alene tid med deg selv. Det har jeg tenkt til å gjøre neste gang vi får barn. Da har jeg tenkt til å ta permisjon minst ett år, og så kan 'pappa' være hjemme en eller to dager i uka sammen med oss, men hvor jeg er "fri" til å gjøre hva jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal begynne å jobbe igjen neste mandag..gruer meg masse... da skal pappaen være hjemme med henne i fem uker..tror det er veldig bra at de skal få være litt alene sammen jeg..hun er veldig mamma dalt..så kanskje det blir litt forandringer på det nå når jeg skal jobbe..og han skal være hjemme. pappaen gleder seg ialelfall kjempe masse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok viktig at jeg tar meg noen turer ut når jeg har mulighet til det (vi skal besøke familie i nord,så blir ikke så lett akkurat da) men pappa`n skal hvertfall få lov til å ta seg av mating og bleieskift slik at de får den tiden sammen.

 

mamsen: Skjønner at du gruer deg til å jobbe igjen, det er jo en stor overgang fra å være hjemme snuppa hver dag. Men det kommer sikkert til å gå kjempe bra!! Og tenk så kos det blir å se de etter jobben, da har du hvertfall noe å se frem til mens du jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..Hanne..

 

ja det skal nok gå greit.. blir nok kjempe greit når jeg kommer hjem til henne... vurderer å få henne til å legge seg seinere..hehe..sånn at jeg får sett henne mest mulig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jobbe igjen for 2 uker siden, mens pappaen skal være hjemme i 3 mnd. De storkoser seg, mens jeg er litt furten...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi hjemme samtidig. Men jeg holder meg litt unna når de holder på med noe, mat eller skift eller leker på gulvet. Hun er mammadalt men bare når hun ser meg, så jeg har styra på kjøkkenet eller gått en tur mens de har herja =) Sambo sier ha n har fått et helt annet forhold til vesla nå, bedre, og så tror jeg vi alle tre har hatt godt av å være sammen uten stress og mas. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappan begynte i ny jobb rett før snuppa kom til verden. han hadde derfor ikke krav på ferie i fjor sommer så han tok ut sine 5 uker da jeg hadde satt opp ferie. vi kosa oss masse sammen og var på ferie til familie i steinkjer. men i seinere tid har jeg angra litt på dette. hadde vært deilig og vært ute litt i arbeid samtidig som pappan og snuppa hadde hatt utrolig godt av og vært hjemme aleine... så neste gang blir det nok slik! skal begynne og jobbe etter påska og grugleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...