Gå til innhold

Mai: Skal dere ut i jobb igjen når permisjonen er over eller skal dere være hjemme?

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om permisjon uten lønn frem til august, så jeg kan være hjemme med snuppa noen ekstra måneder før det er tilbake til jobb igjen. Har søkt barnehageplass fra august av. Hvordan skal dere gjøre det når permisjonen er over?

Fortsetter under...

Jeg begynner i full jobb 14 mai. Har jobbet 40% mens pappan har vært hjemme siden november. Fra 1. mai har vi fått dagmammaplass - Jippi!!! Og fra august håper jeg på barnahageplass.

Men jeg må innrømme at jeg skulle ønske jeg valgte å gå hjemme til august - gleder meg ikke til å jobbe fullt. Synes to dager i uken har vært slitsomt nok.

begynte akkurat i halv aften natt stilling. det er bare ca 2 vakter i uka og da er faren hjemme. han kan flekse litt på jobb. Ønsker å være mest med gutten vår, og får ca 70 % utbetalt av full lønn, samtidig som jeg jobber mye mindre. og så får vi jo kontantstøtte, så jeg ønsker å gå slik til over neste sommer.

Min ble fódt 3 mai 2006, og jeg begynte i jobb igjen den fórste uken pá september det samme áret. Det gikk faktisk helt greitt - godt á komme tilbake til jobb igjen :o)

Sá jeg har jo jobbet i et halvt ár allerede :o)

Her i Spania har vi nemlig kun 16 uker med svangerskapspermisjon.

Ellers er mine gutter (2005+2006) sammen med pappa´n pá dagen og nár jeg kommer hjem i halv syv tiden pá kvelden sá "tar " jeg over... blir jo litt lite tid med barna i ukedagene, men tar det igjen i helgene :o)

Jeg hadde faktisk ikke klart á gá hjemme et helt ár jeg om jeg hadde hatt muligheten.

Jeg skal begynne 100% etter påske. Grugleder meg. Har ikke søkt bhgplass før aug, så svigermor skal ha ho litt også får pappa ta ferie og jeg har fortsatt 5 uker ferie igjen så vi finner nok en løsning på det. Fra aug skal jeg jobbe 80%, og har søkt 80% bhgplass. Jeg sliter masse med rygg og bekken, så for å være realistisk så spørs det om jeg klarer og jobbe 100% enda... vi får se...

Annonse

Tulla mi ble født 2. mai og da eg var ferdig med permisjonen min i slutten av januar fikk eg et uventet jobbtilbud. Hadde tenkt å gå arbeidsledig frem til høsten, men dengang ei..

Så nå jobber eg 70 %, 3 dager i uken, men helldigvis er eg hjemme tidligere en dag og begynner senere en annen dag. Tulla er hos bestemor som har vært dagmamma i årevis og der koser hun seg sammen med søskenbarnet sitt på snart 3 år.

Eg trives veldig godt på jobb, masse utfordringer og stort sett kjekke kollegaer.

Har søkt om utvidet permisjon (uten lønn) til august.

Skal bli godt å ha fri på sommeren og bare kose oss, selv om det blir litt trangt med penger..

1 august begynner mini 50 % i barnehage og jeg 50% i jobb.

Så jeg får jo heldigvis en god del tid med han selv med barnehage og jobb..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...