Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er så itvil, men er jo sant at det blir sånn..

Jeg har permisjon fra skolen som ligger litt utenfor Oslo og har søkt bhg til veslemor og får jeg det, så flytter vi to dit ned. Samboere og pappaen til veslemor blir boende her i Oslo pga jobben sin og barnet hans fra tideliger forhold.

Jeg blir boende alene sammen med vår datter.. Er det galt av meg å registrere meg som "alenemamma" da? Han har nok med sine utgifter hjemme i Oslo. Det er hans leilighet.. Hvor mye evt kan jeg få? Liker ikke å svindle, men jeg og sambo bor da ikke sammen i realiteten heller om dere skjønner

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8454349-blir-dette-galt-%C3%A5-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Du kan jo slutte å kalle ham sambo så lenge dere ikke bor sammen. En stund framover blir det "du og særbo".

En kjæreste (særboeren) kan man gjerne ha som alenemamma, så lenge det ikke er far til barnet. Men i ditt tilfelle er det jo dét. Da er det begrensninger IKKE på hvor glad du kan være i ham, men i hvor mye dere kan tilbringe nettene sammen. Uten at din alenemor-status regnes som juks.

• 2 uker senere...

Du trenger jo ikke fortelle noen at du registrerer deg som alenemor/aleneforsørger! Gjør det du må for å klare deg, men begir du deg inn på trygdesvindel, gjelder det å holde munnen lukket! Dere kan jo alltids "bli sammen igjen" senere, når det passer at dere kan bo sammen!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...