Gå til innhold

Ang sånn skurv eller hva det heter i hodet.


Benni-min

Anbefalte innlegg

Han har en ganske stor flekk med sånt gult flass i hode nå. Har ikke hatt så mye før. Men nå lurer jeg på om jeg kan bruke jordnøttolje til å få det bort med. La det ligge et par timer først på og så greie det ut med en kam. Eller må en bruke en annen slags olje? Hva med olivenolje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei dette er kenskje litt ham... kan godt bruke litt olje for å få myket d opp å prøve å kamme d vekk foriktig.... lønner seg også med en skikkelig shampo til de små .en mild en . spør hos frisøren din! klem fra en frisør.

ps vi bruker pære shampo fra mop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, men hva slags olje?

Han har så lite hår ennå, så trenger jeg "skikkelig" shampo da? Nå bruker jeg en babyshampo en gang i uka .Men det er mest for lukta da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bruke en vanlig olje... cosmica for eks.. kjøpt på apotek.

litt av poenget med en shampo er at den ikke er bare for håret men også hodebunn. derfor kan en shampo som går mer på hodebunn hjelpe å holde ham borte!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig... greit å prøve å få d bort!!!! men d er jo ikke farlig da... mange som har slik! og d forsvinner stort sett etter hvert,mens andre kan ha d lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker babyolje og en myk babybørste, og så skyller vi med vann etterpå. Barnelegen sa at vi burde unngå all slags såpe til hun kom hjem fra barnehagen og var så skitten at det ikke gikk av med bare vann, hehe. Så her bruker vi aldri shampo eller såpe. Redd for å tørke ut huden hennes, for den er ganske tørr fra før. Men det er mulig jeg begynner med såpe hvis jeg føler at det er behov for det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d er sant d . har hun tørr hud er d sikkert godt med litt olje... klør sikkert hvis hun blir for tørr!!!

 

må finne ut hva som er best selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det trenger du slettes ikke å bruke penger på. Jeg er også frisør, og selgerne av diverse frisør merker har anbefalt baby shampoo for de med sensitiv hodebunn. Bare tull at bayer trenger egen shampoo fra frisør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vi brukte valig babyolje, lot han ligge med det over natten (hånduk på madrassen i hodeenden), så kammet vi det forsiktig bort før vi gan han en dusj og vasket håret med vanlig babyline shampoo. 4 mnd siden, har ikke kommet igjen etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...