Gå til innhold

pottetrening????


(gullet)

Anbefalte innlegg

hei!!! lurte på om d er mange som har beg med potte trening....??? tenkte å beg nå... barnet til ei venninde er tre å enda ikke tør pga at han er redd for å gå på do..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke begynt med pottetrening. Karsten har ikke lært seg å sitte enda, så synes ikke det er noen vits i å begynne før han har lært seg det, i alle fall...

Jeg leste ett innlegg for en tid tilbake om endel mødre som begynte å pottetrene da babyene var rundt 6 mnd. Babyen til hun ene bæsjet til omtrent samme tid hver dag, så da satte hun babyen like godt på potte på den tiden. Fungerte visst kjempefint.

 

Før jeg leste det har jeg liksom ikke tenkt over at det går ann å pottetrene så tidlig. Tenkte at man gjør som alle andre, begynner å trene når barnet er 2-3 år gammelt... Men om Karsten nå for eksempel begynner å bæsje til fast tid, så kunne man jo alltids prøve.

 

Men det er vel for tidlig for dem å ha noen som helst kontroll på avføringen sin enda? Så det må være mer det at de venner seg til å kunne sitte på potte, da?

 

Hvordan tenker du eventuelt å gjennomføre det? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er alt for tidlig, de forstår det ikke enda, og de kontrollerer ikke blæra selv enda, så det orker jeg ikke stresse med. Gjør som jeg gjorde med min eldste, tar fram potta når hun er ett år. Da kan hun leke med potta og gjøre seg kjent med den. Så hun sluttet med bleier da hun var 2 år, og det synes jeg er en fin tid. Aldri vært redd potta eller doen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen... henrik har jo ikke noen faste tider å bæsje på , men d kan jo hende han får d etter hvert... tenkte jo bare la han prøve å sitte der å bli vant til potta.. sier jo ikke at han MÅ gjøre no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å ikke engang begynne med potte. Synes det er noe griseri. Min få gå med bleie til han går på do. Jobbet i en bhg med "pottetid". Ungen reiste seg opp,pottene veltet, fullvask av golv og 10 potter....nei usj.

Vet det er forskjellig fra 10unger i bhg og en hjemme, men har fått helt avsmak fra potter.

Så på spørsmålet ditt..Nei, jeg har ikke begynt med pottetrening. Trodde de fleste begynte i 2års-alderen med det, men ingen tar vel skade av å begynne tidligere. Selv om de ikke skjønner noe av å sitte der. Tilfeldigheter hvis det kommer noe i den.

Lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant d med griseri....! men går jo ann å la han sitte på do med et sånn sete... skjønner jo at d er flaks hvis d kommer no...:)tenkte bare d var godt å slippe den bleia! vi får se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kommer til å begynne ganske tidlig å venne jenta mi til potte/do... kanksje ikke enda.. men vet om flere som syns det er skremmende når de aldri har sittet på en do eller potte og plutslig skal det i en alder av 2-3 år...

 

tror nok det er lurt å la de bli kjent med potte når de er rundt 1 år eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...